نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه صنعتی ارومیهپردیس دانشگاهیگروه مهندسی صنایععنوان :تاثیر مدیریت کیفیت جامع و مدیریت دانش بر بهره وری نیروی کار بخش صنعت بررسی موردی شرکت آب و فاضلاب شهری شهرستان ارومیهاستاد راهنما :دکتر رحیم دباغپایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مهندسی صنایع ، گرایش سیستمهای اقتصادی و اجتماعیاسفند ماه 1392چکیده
امروزه سازمان ها برای زنده ماندن و پویا بودن در دنیای پر رقابت، بهبود و اصلاح در همه زوایای سازمان را مورد توجه قرار می دهند. مدیریت کیفیت جامع و مدیریت دانش ابزارهای مفید و اساسی در بهبود عملکرد و اصلاح سازمان ها در عصر دانش و رقابت می باشد. هدف مدیریت کیفیت جامع، بهبود مستمر کیفیت کالاها و خدمات با مشارکت همه کارکنان و مدیران می باشد تا رضایت مشتریان را جلب نموده و نیازهای آنان تامین گردد. مدیریت دانش بر چگونگی مدیریت دانش آشکار و ضمنی کارکنان تاکید دارد تا از این طریق بتوان از تجربیات آنان در بهبود عملکرد سازمان استفاده بهینه را بُرد. هر دوی اینها در افزایش سطح بهره وری نیروی انسانی تاثیر بسزایی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع و مدیریت دانش در بهبود بهره وری نیروی انسانی می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی بوده و از نظر روش جمع آوری داده ها، همبستگی ـ توصیفی می باشد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. روش نمونه گیری دراین پژوهش، طبقه ای تصادفی بوده و حجم نمونه آماری به تعداد ١٧٠ نفر با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss نشان می دهد که، بین مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری رابطه معنادار وجود دارد و نتایج رگرسیون چند متغیره نشان می دهد که، مدیریت دانش ۶٠ درصد از تغییرات بهره وری نیروی انسانی را تبیین می کند. همچنین مدیریت کیفیت جامع توان تبیین تغییرات بهره وری نیروی انسانی را به میزان ٧٣ درصد را دارد. از سوی دیگر مدیریت دانش به میزان ٨٣ درصد از تغییرات مدیریت کیفیت جامع را توضیح می دهد. نتایج تحلیل داده ها نشان دادند که، مولفه های مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع پیش بینی کننده های خوبی برای تغییرات بهره وری نیروی انسانی می باشند. کلمات کلیدی: بهره وری نیروی انسانی، مدیریت دانش، مدیریت کیفیت جامع
فهرست مطالب عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….. 1 1-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2 1-2 بیان مساله پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………3 1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………………………………………………6 1-4 اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………….10 1-4-1 هدف کلی پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………10 1-4-2 اهداف فرعی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………..10 1-5 فرضیات پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….. 11 1-6 تعریف متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………….11 1-6-1 تعریف نظری یا مفهومی متغیرها ……………………………………………………………………………………..11 1-7 مدل مفهومی پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………. 14 1-7-1 تعریف متغیرهای بهره وری در مدل مفهومی پژوهش ……………………………………………………. 15 1-8 تعاریف عملیاتی متغیرها …………………………………………………………………………………………………………… 15 فصل دوم:پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………. 18 2-1 پیشینه نظری و تئوری تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 19 2-1-1 بهره وری…………………………………………………………………………………………………………………………… 19 2-1-2 مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………… 23 2-1-3 مدیریت کیفیت جامع……………………………………………………………………………………………………… 38 2-2 پیشینه عملی و تجربی تحقیق………………………………………………………………………………………………… 46 2-2-1 مدیریت دانش: تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………46 2-2-2 مدیریت دانش: تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………….. 50 2-2-3 تجربه های پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای خارجی………………………………………… 52 2-3 پیشینه تحقیقات عملی کیفیت جامع ………………………………………………………………………………………..55 2-3-1 کیفیت جامع : تحقیقات داخلی…………………………………………………………………………………………55 2-3-2 کیفیت جامع : تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………….58 فصل سوم:روش شناسی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….65 3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..66 3-2 روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….. 66 3-3 جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………….66 3-4 روش نمونه گیری وتعیین حجم نمونه آماری تحقیق…………………………………………………………………66 3-5 : ابزارگردآوری اطلاعات و اندازه گیری …………………………………………………………………………………….. 67 3-6 تعیین پایایی و روایی ابزارگیری………………………………………………………………………………………………… 67 3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………. 70 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………. 71 4-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 72 4-2 توصیف داده های جمعیت شناختی (دموگرافیک)………………………………………………………………….. 72 4-3 تحلیل داده های مربوط به فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………….. 79 فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………….. 92 5 -1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………… 93 5-2 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………….96 منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………. 100 پیوستها و ضمایم …………………………………………………………………………………………………………………………. 110
فهرست جداول عنوان صفحه
جدول 2-7 : خلاصه تحقیقات داخلی و خارجی مدیریت دانش……………………………………………………….. 62 جدول 2-8: خلاصه تحقیقات داخلی و خارجی مدیریت کیفیت جامع……………………………………………. 64 جدول3-1 : ضرایب پایایی پرسشنامه ها ………………………………………………………………………………………….. 68 جدول 3-2: بارهای عاملی پرسشنامه های بهره وری،مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع ………..69 جدول 4-1: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری بر حسب جنسیت ………………………………………………… 72 جدول 4-2 : توزیع فراوانی بر حسب مدرک تحصیلی………………………………………………………………………. 73 جدول 4-3: توزیع بر حسب سابقه کاری پاسخگویان……………………………………………………………………….. 74 جدول 4-4: توزیع فراوانی مربوط به سن …………………………………………………………………………………………. 75 جدول 4-5: ضرایب همبستگی بین متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………. 80 جدول4-6: نتایج مدل رگرسیون تاثیر مدیریت دانش بر بهره وری نیروی انسانی یا کار………………… 82 جدول4-7: نتایج مدل رگرسیون تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر بهره وری نیروی انسانی………………. 83 جدول4-8: نتایج مدل رگرسیون تاثیر مدیریت دانش بر مدیریت کیفیت جامع……………………………. 84 جدول4-9: نتایج مدل رگرسیون چندگانه تاثیر مدیریت دانش بر بهره وری نیروی انسانی………………85 جدول4-10: نتایج مدل رگرسیون چندگانه تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر بهره وری نیروی انسانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 86 جدول 4-11: نتایج آزمون t دو گروه مستقل بر حسب جنسیت درخصوص مدیریت دانش…………… 87 جدول 4-12: نتایج آزمون t دو گروه مستقل بر حسب جنسیت درخصوص مدیریت کیفیت جامع 88 جدول 4-13: نتایج آزمون t دو گروه مستقل بر حسب جنسیت درخصوص بهره وری نیروی انسانی88 جدول 4-14: نتایج آزمون ANOVA بر حسب سن درخصوص مدیریت دانش………………………………….88 جدول 4-15: نتایج آزمون ANOVA بر حسب سن درخصوص مدیریت کیفیت جامع…………………… 89 جدول 4-16: نتایج آزمون ANOVA بر حسب سن درخصوص بهره وری نیروی انسانی………………… 89 جدول 4-17: نتایج آزمون ANOVA بر حسب سابقه کار درخصوص مدیریت دانش……………………… 90 جدول 4-18: نتایج آزمون ANOVA بر حسب سابقه کار درخصوص مدیریت کیفیت جامع…………. 90 جدول 4-19: نتایج آزمون ANOVA بر حسب سابقه کار درخصوص بهره وری نیروی انسانی………. 90 جدول 4-20: نتایج آزمون ANOVA بر حسب تحصیلات درخصوص مدیریت دانش……………………… 91 جدول 4-21: نتایج آزمون ANOVA بر حسب تحصیلات درخصوص مدیریت کیفیت جامع………… 91 جدول 4-22: نتایج آزمون ANOVA بر حسب تحصیلات درخصوص بهره وری نیروی انسانی……… 91
فهرست نمودارها عنوان صفحه
مدل مفهومی پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………… 14 نمودار 4-1: توزیع فراوانی بر حسب جنسیت …………………………………………………………………………………. 72 نمودار 4-2: توزیع فراوانی بر حسب تحصیلات ………………………………………………………………………………. 73 نمودار 4-3: توزیع فراوانی بر حسب سابقه کار ……………………………………………………………………………….. 74 نمودار 4-4: توزیع فراوانی بر حسب سن ………………………………………………………………………………………… 75 نمودار 4-5: نمودار توزیع نرمال نمرات بهره وری …………………………………………………………………………… 76 نمودار 4-6: نمودار توزیع نرمال نمرات مدیریت کیفیت جامع ……………………………………………………… 77 نمودار 4-7: نمودار توزیع نرمال نمرات مدیریت دانش …………………………………………………………………… 78 نمودار 4-8: ضرایب همبستگی بین متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………… 80 نمودار 4-9: ارتباطات بین متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………………………….. 81 برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 39 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسیدانشکده مهندسی صنایعتحلیل ساختاری رویکردهای مربوط به همراستائی استراتژیک سازمانی و پیادهسازی آناستاد راهنمادکتر رسول شفاییدانشکده مهندسی صنایع – گرایش صنایعبهمنماه 93چکیده گسترش روزافزون سازمانها، چالشی تحت عنوان تنوع و گستردگی اهداف، روابط، ساختارها، منابع و فرآیندها را مطرح ساخته است. در این راستا، لزوم ایجاد همراستایی مابین اهداف فردی و سازمانی، منابع سازمانی با اهداف استراتژیک، استراتژی و اقدامات عملیاتی بیشازپیش جهت پیادهسازی درست و کامل استراتژیها موردمطالعه و بحث قرار گرفته است. پژوهش حاضر سعی کرده است با در نظر گرفتن مدل کارت امتیازی متوازن، بهعنوان یک سیستم مدیریت و برنامهریزی در پیادهسازی و ارزیابی استراتژیها در سازمان، ساختار همراستایی استراتژیک را مطالعه کند. در پژوهش حاضر، ضمن مطالعه ساختار همراستایی استراتژیک در بستر مدیریت استراتژیک و مدل کارت امتیازی متوازن، ابعاد مختلف همراستایی بررسی و معرفی میشوند. در مطالعه بهعملآمده، نبود یک الگوی مناسب جهت ایجاد همسویی میان اهداف استراتژیک با فرآیندهای کلیدی در چارچوب مدل کارت امتیازی متوازن قابل تبیین است. لذا این پژوهش به ارائه یک الگوی مناسب جهت ایجاد همسویی میان اهداف استراتژیک با فرآیندهای کلیدی، در قالب یک مدل مفهومی خواهد پرداخت. مدل ارائهشده، در یک سازمان پیادهسازی میگردد تا میزان کاربردی بودن آن سنجیده شود.
کلمات کلیدی: همراستایی استراتژیک، کارت امتیازی متوازن، اهداف استراتژیک، فرآیندهای کلیدی.
فهرست مطالب فصل اول– مقدمه و کلیات تحقیق… 1 1-2- تعریف مسئله و بیان موضوع اصلی پژوهش…. 2 2-2-1- همراستایی (همسویی) استراتژیک… 11 2-2-2- کارت امتیازی متوازن.. 15 2-2-3- همسویی در مدل کارت امتیازی متوازن.. 17 2-3- مرور پژوهشها در حوزه همسویی استراتژیک… 18 2-4- مرور پژوهشها در حوزه همراستایی در کارت امتیازی متوازن.. 24 2-4-1- بررسی همراستایی در مدلهای مبتنی بر شاخصهای عملکردی مالی و غیرمالی.. 25 2-4-4- همسویی منابع انسانی.. 28 2-4-5- همسویی سیستمهای کنترل و برنامهریزی.. 28 2-5-1- زنجیره ارزش پورتر و طراحی نقشه فرآیندی.. 32 2-5-2- تکنیکهای تصمیمگیری چندمعیاره. 33 2-5-3- استاندارد چارچوب طبقهبندی فرآیندها 41 2-6- بررسی شکافهای مطالعاتی.. 44 فصل سوم–ارائه مدل مفهومی جهت همسویی اهداف استراتژیک با فرآیندهای کلیدی در چارچوب کارت امتیازی متوازن.. 48 3-2-1- طراحی اولیه نقشه فرآیند بر اساس مدل پورتر. 51 3-2-3- بررسی ارتباط مابین شاخصهای اهداف با اهداف استراتژیک فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری 54 3-2-4- تعیین فرآیندهای کلیدی.. 58 3-2-5- بررسی نیاز به بازطراحی.. 59 3-2-6- طراحی مجدد نقشه فرآیندها 59 شرکت طرحهای آب و انرژی فرآب.. 62 4-3- استراتژی، ماموریت، کارت امتیازی متوازن و نقشه فرآیندی.. 64 4-4- پیادهسازی مدل مفهومی در سازمان.. 65 4-4-1- نقشه فرآیندی، اهداف استراتژیک و شاخصها 65 4-4-2- تعیین فرآیندهای کلیدی و بررسی صحت ارتباطات حاصلشده. 71 4-4-4- طراحی مجدد نقشه فرآیندی.. 78 فصل پنجم– نتیجهگیری و پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 85 5-3- نوآوری، اهمیت و ارزش پژوهش…. 89 5-4- پیشنهادات برای مطالعات آتی.. 89 پیوست الف– پرسشنامه تعیین اوزان.. 99 الف-2- پرسشنامه تعیین اوزان شاخصهای فرآیندی.. 100 الف -3- جداول میانگین هندسی اوزان.. 102 پیوست ب– پرسشنامه بررسی صحت و کفایت روابط.. 108 ب-2- پرسشنامه امتیازدهی روابط حاصلشده مابین اهداف استراتژیک و فرآیندهای اصلی.. 109
فهرست جدولها جدول 2- 1- مطالعات با دستهبندی ساختارهای همراستایی.. 20 جدول 2- 2-خلاصه مرور ادبیات حوزه همراستایی استراتژیک در بستر مدیریت استراتژیک… 24 جدول 2- 3-مطالعات مرتبط با مدلهای مبتنی بر شاخصهای عملکردی مالی و غیرمالی.. 26 جدول 2- 4- پژوهشهای مرتبط با ساختارهای همسویی در BSC.. 31 جدول 2- 5- خلاصه مطالعات کاربرد AHP و FAHP در BSC.. 40 جدول 2- 6- خلاصه مطالعات مرتبط با متدولوژیها 43 جدول 3- 1- متغیرهای زبانی و اعداد فازی متناظر با هریک… 57 جدول 3- 2- چارچوب بررسی ارتباط مابین اهداف استراتژیک و فرآیندهای کلیدی.. 58 جدول 4- 1- کارت امتیازی سازمان (دو بعد فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری) 68 جدول 4- 2- علامتهای اختصاری بهکاررفته در محاسبات.. 69 جدول 4- 3- اوزان شاخصها در هر یک از فرآیندهای اصلی در بعد فرآیندهای داخلی.. 70 جدول 4- 4- اوزان شاخصها در هر یک از فرآیندهای اصلی در بعد رشد و یادگیری.. 70 جدول 4- 5- تعیین ارتباطهای مابین فرآیندها و اهداف استراتژیک… 72 جدول 4- 6- میانگین حسابی امتیازها به روابط مابین اهداف استراتژیک و فرآیندهای اصلی.. 77 جدول 4- 7- تطابق فرآیندهای سازمانی با فرآیندهای PCF. 80 جدول الف- 1- یک مثال کوچک… 101 جدول الف- 4- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “طرحریزی و سازماندهی” در بعد فرآیندهای داخلی 103 جدول الف- 5- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “طرحریزی و سازماندهی” در بعد رشد و یادگیری.. 104 جدول الف- 6- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “طراحی” در بعد فرآیندهای داخلی.. 104 جدول الف- 7- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “طراحی” در بعد رشد و یادگیری.. 104 جدول الف- 8- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “تامین” در بعد فرآیندهای داخلی.. 105 جدول الف- 9- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “تامین” در بعد رشد و یادگیری.. 105 جدول الف- 11- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “عملیات اجرایی در کارگاه” در بعد رشد و یادگیری 106 جدول الف- 12- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیندهای اصلی در بعد فرآیندهای داخلی.. 106 جدول الف- 13- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “راهاندازی و صحهگذاری” در بعد رشد و یادگیری 106 جدول الف- 14- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “راهاندازی و صحهگذاری” در بعد فرآیندهای داخلی 107 جدول الف- 15- مقایسه زوجی شاخصها به ازای فرآیند “تحویل و گارانتی” در بعد رشد و یادگیری.. 107
فهرست شکلها شکل 1- 1- گامهای انجام پژوهش…. 7 شکل 2- 1- سلسلهمراتب همراستایی در ساختار سازمانی.. 14 شکل 2- 2- روابط علت و معلولی در BSC.. 16 شکل 2- 3- اصول 5 گانه سازمانهای استراتژی محور. 17 شکل 2- 4- ساختار پژوهشها در حوزه همراستایی استراتژیک… 20 شکل 2- 5- مدل زنجیره ارزش پورتر. 32 شکل 2- 6- نمایش اعداد فازی مثلثی.. 35 شکل 2- 7- فرآیندهای عملیاتی در PCF مرتبط با سازمانهای خدماتی.. 42 شکل 2- 8- فرآیندهای مدیریتی در PCF مرتبط با سازمانهای خدماتی.. 42 شکل 2- 9- تبیین جایگاه مطالعه حاضر. 46 شکل 3- 1- مدل مفهومی همسویی اهداف استراتژیک با فرآیندهای کلیدی.. 51 شکل 4- 1- نقشه فرآیندی سازمان (فرآیندهای اصلی) 66 شکل 4- 2-روابط حاصل مابین اهداف استراتژیک و فرآیندهای اصلی.. 78 شکل 4- 3- نقشه فرآیندی اولیه سازمان فرآب در کنار نقشه فرآیندی سازمان منطبق بر چارچوب PCF. 83 شکل الف- 1- نمونه پرسشنامه در باب منظر فرآیندهای داخلی.. 100 شکل الف- 2- نمونه پرسشنامه در باب منظر رشد و یادگیری.. 101
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 48 نوشته شده توسط : مدیر سایت
وزارت علوم، تحقیقات و فناوریدانشگاه علوم و فنون مازندرانپایاننامه کارشناسی ارشدرشته:مهندسی صنایع-صنایعتوسعه مدل ریاضی برای بهبود کیفیت و سلامت محصول همراه با پایداری محیط زیست و کارآمدی حمل و نقل در زنجیره تامین صنایع غذاییاستاد راهنما:دکتر ایرج مهدویاستاد مشاور:دکتر حسن رضازادهتابستان 93چکیده: امروزه به دلیل رقابتی شدن بازار، یک زنجیره تامین کارآمد در هر صنعتی میتواند نقش بسزایی در موفقیت آن داشته باشد. صنایع غذایی هم از این موضوع مستثنی نمیباشند. این صنعت به دلیل وجود بازار فروش گسترده و سود زیاد، در سالهای اخیر به شدت مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. در یک زنجیره تامین غذایی موفق میتوان، کیفیت و سلامت محصول، کارآمدی حمل و نقل و پایداری محیط زیست را به عنوان فاکتورهای اصلی در نظر گرفت. این پژوهش مدلی ارایه میدهد که در آن جریان مواد از تامین کننده تا خرده فروش در نظر گرفته شده است و شرایط نگهداری آنها در هر لحظه از فرآیند جهت حفظ کیفیت و سلامت محصول تحت کنترل قرار دارد. همچنین در این مدل توجه خاصی به ارایه محصول با کیفیتهای متفاوت برای مشتریان شده است تا پاسخگوی تمامی سلایق باشد. تابع هدف این مدل از جنس هزینه است و در پی کمینه کردن مجموع هزینهها میباشد. کاهش میزان انتشار گاز دی اکسید کربن نیز در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است و مدل با انتخاب روشی مناسب برای حمل و نقل علاوه بر کاهش هزینه، موجب کمینه شدن میزان تولید گاز دی اکسید کربن و آسیب به محیط زیست میشود. نتایج نشان میدهد چالشهای فوق تناقضی با یکدیگر نداشته و در صورت وجود یک مدل حساب شده، یک زنجیره تامین غذایی میتواند بدون تحمل هزینههای اضافه و با احترام به محیط زیست محصولاتی سالم و با کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. کلمات کلیدی: زنجیره تامین، صنایع غذایی، بهبود سلامت، بهبود کیفیت، پایداری محیط زیست، کارآمدی حمل و نقل
فهرست مطالب فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق 5 2-2 زنجیره تامین و ضرورت وجود آن 6 2-4 فرآیندهای عمدهی مدیریت زنجیره تامین 10 2-5 ابعاد فیزیکی زنجیره تامین 13 2-6 روند توسعه سیستمهای اطلاعاتی و نقش آنها در زنجیره تامین 14 2-7-1 جایگاه زنجیره تامین غذایی در ایران 18 2-7-2 مزایای ایجاد زنجیره تامین غذایی در کشور ایران 20 2-7-3 توجه به کیفیت و سلامت محصول در زنجیره تامین غذایی 20 2-7-4 کارآمدی حمل و نقل در زنجیره تامین غذایی 22 2-7-5-1 تفاوت زنجیره تامین سنتی و سبز 27 2-7-6 بررسی روابط میان چالشهای مطرح شده 27 فصل سوم : مدل سازی زنجیره تامین غذایی 34 3-2 مسئلهی زنجیره تامین و مدیریت آن 35 3-4 روش تخمین تولید گاز دی اکسید کربن 38 4-4 دادههای ورودی مسئله برای مدلسازی 57 4-7 فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهادها 65
فهرست شکلها شکل(2-1) شمایی از زنجیره تامین 7 شکل (2-2) زنجیره تامین بدون جریان اطلاعات 11 شکل (2-3) زنجیره تامین همراه با جریان اطلاعات 12 شکل(2-4) شمایی از زنجیره تامین غذایی 16 شکل(2-5) حمل و نقل در زنجیره تامین 23 شکل(2-6) شمایی از تاثیرات چالشهای مختلف زنجیره تامین غذایی بر هم 32 شکل(3-1) بخشهای مختلف زنجیره تامین و ارتباطات آنها 36 شکل(3-2) روش تخمین تولید گاز دی اکسید کربن در حمل و نقل جادهای 38 شکل (3-3) نمایش شماتیک خروجی مدل 47 جدول(2-1) مقاصد زنجیره تامین فرآوردههای غذایی 19 جدول (2-2) مروری بر پیشینهی تحقیق 31 جدول (3-1) موجودی انبارهای ورودی 48 جدول (3-2) تعداد واحدهای مورد نیاز در هر انبار 48 جدول (3-3) میزان تولید در هر خط تولید 48 جدولهای (3-4) و (3-5) جریان مواد 49 جدول (3-6) تعداد وسایل نقلیهی به کار گرفته شده 49 جدول (3-7) هزینههای بخشهای مختلف 50 جدول (3-8) مقایسهی زمان حل مدل در مقیاسهای مختلف 50 جدول (3-9) مقایسهی هزینهها در شرایط مختلف 52 جدول (3-10) مقایسهی مسئله در دو حالت استفاده از 3pl و عدم استفاده از آن 53 جدول (4-1) اطلاعات مربوط به مواد خام 57 جدول (4-2) اطلاعات مربوط به تامینکنندگان 57 جدول (4-3) محصولات و اطلاعات آنها 58 جدول (4-4) تقاضای هر محصول در هر خرده فروش 58 جدول (4-6) فاصلهی خرده فروشان از انبارهای خروجی 59 جدول (4-7) مشخصات وسایل نقلیه 59 جدول (4-8) موجودی انبار ورودی 60 جدول (4-9) موجودی انبار خروجی و تولید خط تولید 60 جدول (4-11) تعداد وسایل نقلیهی به کار گرفته شده 61 جدول (4-12) هزینههای بخشهای مختلف 62 جدول (4-13) مقایسهی مسئله در دو حالت استفاده از 3pl و عدم استفاده از آن 63 جدول (پ-2) اطلاعات وسایل نقلیه 75 جدول (پ-3) شرایط نگهداری مواد اولیه 75 جدول (پ-4) تامین مواد توسط تامین کنندگان 76 جدول(پ-6) تقاضای مواد اولیه 76 جدول (پ-10) مقدار عرضه توسط هر عرضه کننده 78 جدول (پ-11) هزینه مواد اولیه 79
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 47 |
|
آرشیو مطالب آخرین مطالب
پایان نامه پیش بینی رضایت مندی مشتریان پس از اجرای مولفه های استانداردهای مدیریت کیفیت با استفاده از
پایان نامه استفاده از نشاسته اصلاح شده هیدروکسی پروپیل دی استارچ فسفات به عنوان جایگزین روغن در سس م
پایان نامه بررسی تاثیر فرایندهای مقدماتی، روغن مغز بنه و مواد صابونی ناشونده آن برمیزان آکریلآمید س
پایان نامه بررسی اثر نانوذرات خاک رس و دی اکسید سیلیکون بر خواص مکانیکی ، فیزیکوشیمیایی و نمودار تعا
پایان نامه بکارگیری فوم نشاسته حاوی اسانس روغنی گیاهی برای جلوگیری از رشد کپک و بهبود ماندگاری نان ب
پایان نامه افزایش زمان ماندگاری ماست با استفاده از استارتر محافظ جهت کنترل میکروارگانیسمهای عامل فس
پایان نامه بررسی وجود فلزات سنگین ، مقادیر نیترات ونیتریت و ویژگی های میکروبی آبهای بطری شده استان م
پیوند های روزانه مطالب تصادفی مطالب پربازدید چت باکس
تبادل لینک هوشمند پشتیبانی LoxBlog.Com
|