نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه آزاد اسلامیواحد علوم و تحقیقاتدانشکده علوم انسانیپایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تکنولوژی آموزشی (M.A)عنوان:بررسی رابطه بین رابطه ویژگیهای شخصیت (مدل پنج عاملی) و خودپنداره با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نیمسال اول 94-1393استاد راهنما:دکتر فرامرز ملکیاناستاد مشاور:دکتر مریم اسلام پناهبرای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب: چکیده………………………………………………………………………….. 1 فصل اول………………………………………………………………………… 2 1- 1- مقدمه…………………………………………………………………… 3 1- 2- بیان مساله…………………………………………………………….. 4 1- 3- اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………….. 9 1- 4- اهداف پژوهش………………………………………………………….. 10 1- 4- 1- هدف اصلی…………………………………………………………… 10 1- 4- 1- اهداف فرعی………………………………………………………….. 10 1- 5- فرضیههای پژوهش………………………………………………….. 11 1- 6- تعاریف (مفهومی و عملیاتی) متغیرهای پژوهش…………………… 11 1- 6- 1- تعاریف مفهومی……………………………………………………… 11 1- 6- 1- 1- ویژگیهای شخصیتی…………………………………………….. 11 1- 6- 1- 2- رواننژندی (N)…………………………………………………….. 11 1- 6- 1- 3- برونگرایی (E)………………………………………………………. 12 1- 6- 1- 4- گشودگی (O) ………………………………………………………12 1- 6- 1- 5- موافق بودن (A)……………………………………………………. 12 1- 6- 1- 6- باوجدان بودن (C)………………………………………………….. 13 1- 6- 1- 7- شخصیت………………………………………………………………. 13 1- 7- 1- 8- کیفیت زندگی………………………………………………………….. 14 1- 6- 1- 9- خود پنداره……………………………………………………………. 14 1- 6- 2- تعاریف عملیاتی…………………………………………………………. 15 1- 6- 2- 1- رواننژندی……………………………………………………………… 15 1- 6- 2- 2- برونگرایی……………………………………………………………… 15 1- 6- 2- 3- گشودگی……………………………………………………………… 15 1- 6- 2- 4- موافق بودن…………………………………………………………….. 15 1- 6- 2- 5- باوجدان بودن…………………………………………………………….. 16 1- 6- 2- 6- ویژگیهای شخصیتی…………………………………………………. 16 1- 6- 2- 7- کیفیت زندگی…………………………………………………………… 16 1- 6- 2- 8- خود پنداره …………………………………………………………….16 فصل دوم………………………………………………………………………….. 17 2- 1- پیشدرآمد فصل دوم………………………………………………………….. 18 2- 2- مبانی نظری پژوهش………………………………………………………….. 18 2- 2-1-پنج عامل بزرگ شخصیت……………………………………………………. 18 2- 2- 1- 1- ریشههای تاریخی الگوی پنج عاملی در صفات شخصیت…………….. 18 2- 2- 1- 2- مفهوم شخصیت، تعاریف و گستره آن…………………………………. 19 2- 2- 1- 3- ابعاد پنجگانه شخصیت……………………………………………….. 24 2- 2- 1- 3- 1- روانرنجورخویی(N)…………………………………………………… 24 2- 2- 1- 3- 2- برونگرایی (E)…………………………………………………………… 25 2- 2- 1- 3- 3- انعطافپذیری یا گشودگی نسبت به تجربه (O)………………………. 26 2- 2- 1- 3- 4- سازگاری (A)……………………………………………………………. 27 2- 2- 1- 3- 5- وظیفه شناسی (C)…………………………………………………. 27 2- 2-2- خودپنداره ……………………………………………………………………..28 2- 2-2-1- خود چیست؟…………………………………………………………….. 28 2- 2- 2- 2- دیدگاه ویلیام جیمز……………………………………………………… 29 2- 2- 2- 3- دیدگاه کنش متقابل نمادی جورج مید……………………………… 30 2- 2- 2- 4- دیدگاه پدیدار شناختی سوزآنهارتر………………………………… 31 2- 2- 2- 5- دیدگاه رفتار به عنوان منبع خود ـ فهمی، دارلی بم…………………. 33 2- 2- 2- 6- دیدگاه شناختی ـ اجتماعی در زمینه خود…………………………… 34 2- 2- 2- 7- تاریخچه خودپنداره……………………………………………………… 35 2- 2- 2- 8- تعریف خودپنداره…………………………………………………………36 2- 2- 2- 9- خود پنداره به عنوان یک وضعیت مرکزی……………………………….. 36 2- 2- 2- 10- ریشههای خود پنداره………………………………………………… 37 2- 2- 2- 11- ویژگیهای خود پنداره……………………………………………….. 39 2- 2- 3- کیفیت زندگی……………………………………………………………… 40 2- 2- 3- 1- چند نظریه دربارۀ کیفیت زندگی………………………………………. 42 2- 2- 3- 2- ابعاد کیفیت زندگی…………………………………………………….. 43 2- 3- پیشینه پژوهش………………………………………………………………. 44 2- 3- 1- پیشینه داخلی……………………………………………………………… 44 2- 3- 2- پیشینه خارجی……………………………………………………………… 47 2- 4- جمعبندی و نتیجهگیری………………………………………………………….. 48 فصل سوم…………………………………………………………………………….. 50 3- 1- پیشدرآمد فصل سوم………………………………………………………….. 51 3- 2- طرح پژوهش………………………………………………………………. 51 3- 3- روش پژوهش………………………………………………………………. 51 3- 4- جامعه آماری……………………………………………………………… 52 3- 5- نمونه مورد مطالعه…………………………………………………………….. 52 3- 6- روش نمونه گیری……………………………………………………………… 53 3- 7- معرفی متغیرها……………………………………………………………. 53 3- 8- ابزار پژوهش………………………………………………………………. 53 3- 9– شیوه اجرای پژوهش………………………………………………………… 55 3-10- روش تحلیل دادهها……………………………………………………………. 56 فصل چهارم………………………………………………………………………….. 57 4-1- پیشدرآمد فصل چهارم……………………………………………………… 58 4-2- یافته های توصیفی…………………………………………………………. 59 4- 3- یافته های مرتبط با فرضیهها ……………………………………………….67 4- 4- یافته های جانبی…………………………………………………………… 74 فصل پنجم…………………………………………………………………………. 76 5- 1- خلاصه یافته ها……………………………………………………………. 77 5- 2- بحث و نتیجهگیری…………………………………………………………. 77 5- 3- یافتههای جانبی…………………………………………………………. 83 5- 4- تبیین و تفسیر نتایج……………………………………………………… 83 5-5- پیشنهادهای مبتنی بر فرضیات…………………………………………. 83 5-6- محدودیت های پژوهش………………………………………………….. 85 5- 6- 1- محدودیتهای در کنترل محقق………………………………………… 85 5- 6- 2- محدودیتهای خارج از کنترل محقق………………………………….. 85 منابع فارسی…………………………………………………………………….. 87 منابع لاتین……………………………………………………………………….. 91 ضمائم………………………………………………………………………….. 95 پرسشنامه کیفیت زندگی (SF-12)…………………………………………… 96 مقیاس خودپنداره راجرز………………………………………………………… 98 پرسشنامه فرم کوتاه NEO……………………………………………………… چکیده: هدف از انجام پژوهش بررسی رابطه ویژگیهای شخصیت (مدل پنج عاملی) و خودپنداره با کیفیت زندگی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بود. این پژوهش با توجه به هدف از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه موردنظر دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اسلامی واحد کرمانـشاه که در سال تحصیلی 94 – 1393 مشغول به تحصیل هستند را در بر میگیرد. که تعداد 391 نفر آزمودنی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانـشاه که در سال تحصیلی 94 – 1393 مشغول به تحصیل میباشد به عنوان نمونه به صورت تصادفی خوشهای انتخاب شدند.برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخص آمار توصیفی که شامل فراوانی، میانگین، انحراف معیار میباشد و هم از شاخص آماری استنباطی که شامل ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون است استفاده شده است. برای به دست آوردن دادهها از نرمافزار SPSS-19 استفاده گردید. در این پژوهش از سه ابزار که شامل: پنج عامل بزرگ شخصیت فرم کوتاه ، پرسشنامۀ خود پندارۀ راجرز و پرسشنامهی کیفیت زندگی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ویژگی شخصیتی و تعدادی از ابعاد کیفیت زندگی رابطه معنیداری وجود دارد، همچنین بین خود پنداره و ابعاد کیفیت زندگی رابطه معنیداری وجود دارد. برای پیشبینی کیفیت زندگی بر اساس ویژگیهای شخصیتی و خودپنداره از روش تحلیل رگرسیون به شیوه گام به گام استفاده شد، نتایج نشان داد که تحلیل رگرسیون معنادار میباشد، و ویژگیهای شخصیتی و خود پنداره توان پیشبینی کیفیت زندگی را دارند. برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 103 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه آزاد اسلامیواحد کرمانشاهدانشکده تحصیلات تکمیلیپایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تکنولوژی آموزشی (M.A)عنوان:بررسی روشهای مصورسازی گرافیکی در طراحی وب سایت مدارس هوشمنداستاد راهنما:دکتر سحر محمدیاستاد مشاور:دکتر مریم اسلام پناهشهریور 1393برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است*** متن کامل را می توانید دانلود نمائیدچون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه) ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است فهرست مطالب عنوان صفحه 1-6: تعاریف مفهومی و عملیاتی 8 فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش 10 2-2: پیشینه و مفهوم مصورسازی اطلاعات 11 2-3: طبقهبندی مصورسازی و ابعاد آن 13 2-4: ارتباط مصورسازی اطلاعات با سواد دیداری 15 2-10: چگونگی استقرار عناصر بصری 19 2-11: بهرهگیری از مصورسازی در فعالیتهای آموزشی 20 2-12: اصول و معیارهای تصویرگری (مصورسازی) 20 2-12-4: رعایت اصل توازن بین زمینه و موضوع 21 2-12-5: اصل رابطه تصویر با معیارهای اندازه گیری 21 2-12-6: رابطه تصویر با معیارهای کادربندی 22 2-12-8: اصل تأثیرات روانی خط ها 22 2-12-9: اصل تأثیر روانی شکلها و رابطه ی آنها با تصویر آموزشی 22 2-12-10: خواص روانی رنگها و رابطه ی آنها با تصویر 23 2-12-11: پرهیز از تکراری بودن سبک تصویرسازی 24 2-12-12: اصل تصویرگری مبتنی بر تحقیق و پژوهش 24 2-12-13: اصل استفاده به جا از تصویر 24 2-12-14: اصل تطبیق با واقعیات 24 2-12-15: اصل برجسته سازی موضوع 25 2-12-16: رعایت تناسب بین سبک هنری و موضوع آموزشی 25 2-12-17: اصل تفاوت در فرهنگ های منطقه ای 25 2-12-18: اصل به روز بودن تصویر 25 2-12-19: اصل توازن در تصویرگری جنسیت ها 25 2-12-20: توجه به هویت ملی، اعتقادی و اسلامی 26 2-12-21: تحریک حس کنجکاوی و علاقه به کشف 26 2-12-22: توجه به علایق کودکان به رنگها 26 2-14: هدف از ایجاد مدارس هوشمند چیست؟ 27 2-15: مأموریت و چشمانداز مدرسه هوشمند 28 2-16: راهبردهای توسعه مدارس هوشمند 28 2-17: ساختار تشکیلاتی مدرسه هوشمند 29 2-19: مولفههای اصلی و ارکان هوشمندسازی مدارس 30 2-22: چرا مدرسه هوشمند طراحی کنیم؟ 34 2-23: منظور از مدارس ابتدایی هوشمند چیست؟ 35 2-23: مقایسه وجوه اشتراک و افتراق مصورسازی داده و اطلاعات 36 2-24: طبقهبندی مصورسازی انواع دادهها 36 2-25: روشها و کاربردهای مصورسازی 40 3-3: ابزار و روش اندازه گیری 50 3-6: حجم نمونه نمونه و روش نمونهگیری 52 3-8: روش و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها: 52 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 53 فهرست جداول عنوان صفحه جدول 1-4. جدول توزیع فراوانی و درصد مربوط به پاسخ ارزیابان در ارزیابی وب سایت مدارس هوشمند 55 جدول 2-4. نحوه توزیع پاسخ ارزیابان به هر یک از گزینههای چک لیست 57
فهرست شکل ها عنوان صفحه شکل 2-3. دادههای سهبُعدی 38 شکل 2-5. دادههای سلسلهمراتبی 39 شکل 2-8. مصورسازی تشبیه فضایی 41 شکل 2-11. مصورسازی چشمانداز دیواری 43 شکل 2-12. مصورسازی تحلیل پویا 43 شکل 2-13. مصورسازی رودخانهای 44 شکل 2-14. مصورسازی دادههای فضایی 44 شکل 2-15. مصورسازی حوزه داخلی 45 شکل 2-16. مصورسازی جغرافیایی 45 چکیدههدف پژوهش حاضر بررسی روشهای مصورسازی گرافیکی در وب سایت مدارس هوشمند میباشد. جامعه آماری پژوهش تشکیل شده از کلیه وب سایتهای مدارس هوشمند استان کرمانشاه که به صورت تصادفی 1 وب سایت برای پژوهش انتخاب شد. ابزار پژوهش حاضر یک چک لیست محقق ساخته جهت اندازه گیری میزان انطباق عناصر بصری وب سایت با اصول مصور سازی میباشد، روایی محتوایی ابزار توسط چند نفر از اساتید رشته تکنولوژی آموزشی مورد تایید قرار گرفت و پایایی ابزار با روش الفای کرونباخ برابر با 71/0 میباشد. پس از تهیه پرسشنامه تعداد 10 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشیبه عنوان ارزیاب در مورد روشهای مصور سازی مورد آموزش قرار گرفتند و پس به ارزیابی از وب سایت مورد نظر پرداختند. پس از ارزیابی دادههای چک لیست مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج به دست آمده نشان داد، در کل وضعیت وب سایت مدارس هوشمند در حد پایینتر از متوسط میباشد. نتایج آزمون تی تک نمونه ای موید این یافته بود. به عبارتی نتایج آزمون تی تک نمونه ای نشان داد که میانگین به دست آمده در ارزیابی به طور معناداری پایینتر از استاندارد یا میانگین ثابت در این پژوهش است.
کلید واژه: وب سایت، طراحی گرافیک، جلوه دیداری رسانه، نگارههای گرافیکی، مصورسازی. برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 114 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه ارومیهگروه علوم تربیتیپایان نامه جهت اخذ درجه کارشنا سی ارشدرشته مدیریت آموزشیعنوان:خصوصی سازی در آموزش عالی و بررسی پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و پرورشی آن از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شهر ارومیهاستاد راهنما:دکتر محمد حسنیاستاد مشاور:دکتر افشار کبیریداور داخلی: دکتر بهناز مهاجرانداور خارجی: پروفسور میر محمد عباسزادهشهریور 1392برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده امروزه در اکثر کشورها، افزایش تعداد دانشگاهها و جمعیت دانشجویی، دولتها را از تامین بودجه و امکانات لازم برای دانشگاهها ناتوان ساخته است؛ لذا دانشگاهها برای انجام برنامهها و تحقق اهداف خود تلاش میکنند روشهای مختلفی برای تامین هزینههای خود به کار گیرند، بدون آن که از مسیر اصلی خود که تولید علم و دانش است، منحرف شوند. در این راستا، خصوصی سازی به عنوان یک سیاست گسترش آموزش عالی و نیز تحقق استقلال مالی دانشگاهها به حساب میآید که میتواند دارای آثار و نتایج مثبت و همچنین عواقب منفی باشد. در ایران نیز رشد آموزش عالی خصوصی در برنامه سوم توسعه مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته است. پژوهش حاضر که تحت عنوان « خصوصی سازی در آموزش عالی و بررسی پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و پرورشی آن از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی شهر ارومیه» انجام شده است، کوششی در جهت شناسایی مهمترین آثار خصوصی سازی در آموزش عالی میباشد. بدین منظور پس از بررسی مباحث نظری، کوشش میشود تا به دو سوال اساسی پاسخ داده شود: نخست اینکه مهمترین آثار و تبعات اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و پرورشی ناشی از خصوصی سازی در آموزش عالی کدامند؟ و دیگر اینکه چه راهکارهایی را میتوان برای غلبه بر این مشکلات به کار برد؟ یافتههای این تحقیق به روش مطالعهی اکتشافی متکی بر ابزار پرسشنامه (به صورت تعدای سوال بسته و یک سوال باز در انتهای پرسشنامه مربوط به اعضای هیئت علمی) حاصل شده است. به همین منظور پرسشنامهای مشتمل بر 25 گویه برای سنجش شاخصهای مورد نظر پژوهش طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. جامعهی آماری این پژوهش کلیهی اعضای هیئت علمی و دانشجویان کاردانی و کارشناسی موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی شهر ارومیه میباشند که در ابتدا برای انتخاب تعدادی از موسسات آموزش عالی از روش نمونهگیری خوشهای و سپس از روش نمونهگیری طبقهای استفاده شد که در نهایت نمونه ما ازبین اساتید موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی بالغ بر 200 تن و از بین دانشجویان 400 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. یافتههای تحقیق در 25 پیامد و اثر خصوصی سازی آموزش عالی استخراج شد که در این میان مواردی چون افزایش نابرابریهای اجتماعی و به دنبال آن طبقاتی شدن آموزش و نابرابری در دسترسی به فرصتهای آموزشی، تفوق انگیزههای سودجویانه در بخش خصوصی، تغییر در سلسله مراتب اجتماعی به نفع طبقات بالای جامعه، افت وضعیت علمی و کاهش پژوهشهای علمی را در پی خواهد داشت. واژگان کلیدی: خصوصی سازی، آموزش عالی، دانشگاههای دولتی و غیر دولتی، ارومیه. فهرست مطالب مقدمه- 1 فصل اول:طرح تحقیق تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش 9 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 9 فصل دوم: ادبیات تحقیق دیدگاههای نظری خصوصی سازی 16 بخش دوم آموزش عالی و موانع و پیامدهای آن: دانشگاه و فرآیند جهانی شدن 32 استقلال دانشگاهی و رابطهی آن با خصوصی سازی 34 دانشگاه و توسعهی فرهنگی و اجتماعی 35 تعریف خصوصی سازی آموزش عالی و انواع آن 41 عواقب و پیامدهای خصوصی سازی در آموزش عالی 45 دلایل بنیادین برعلیه یا له خصوصی سازی در آموزش عالی 47 علل خصوصی سازی در آموزش عالی 48 بررسی تجربهی برخی کشورها در خصوصی سازی آموزش عالی 50 بخش سوم: معرفی نظام آموزش عالی ایران تاریخچهی تحولات آموزش عالی ایران 58 ارکان نظام آموزش عالی ایران 59 جریانهای متنوع در آموزش عالی ایران 60 شاخصها و سیاستهای استقلال دانشگاه 67 مواد قانونی استقلال و خصوصی سازی آموزش عالی 68 خصوصی سازی آموزش عالی در ایران 71 تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع 72 خلاصهی فصل 79 فصل سوم: روش تحقیق: مقدمه 81 جامعهی آماری، حجم و روش نمونهگیری 83 روایی و پایایی ابزار اندازهگیری 85 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها یافتههای پژوهش تحلیل دادههای جمعیت شناختی گروه اول (اساتید) 89 تحلیل دادههای جمعیت شناختی گروه دوم (دانشجویان) 94 تحلیل نتایج پرسشنامه بر اساس آمار استنباطی با استفاده از آزمون فریدمن 98 تحلیل نتایج پرسشنامه بر اساس آمار استنباطی با استفاده از آزمون تی (t) 108 فصل پنجم (نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات): پیشنهادات جهت تحقیقات آتی—– 133 منابع و ماخذ– 134 فهرست جداول و نمودارها جدول (2-1) چارچوب اقتضایی تصمیمگیری برای خصوصی سازی- 23 جدول (2-2) اشکال خصوصی سازی 24 جدول (2-4) دانشجویان مراکز غیردولتی 63 جدول (2- 5) شاخص مالی بخش آموزش عالی در سالهای 1384 و 1387- 63 جدول (3-1) تعداد افراد جامعه و نمونه آماری پژوهش– 83 جد.ل (3-2) مولفههای بدست آمده برای طراحی پرسشنامه- 84 جد.ل (3-3) نحوهی تقسیم بندی سوالات در پرسشنامه- 84 جدول (3-4) مقیاس اندازهگیری نمونه براساس طیف لیکرت– 85 جدول (3-5) ضریب آلفای کرونباخ- 86 جدول (4-1) توزیع فراوانی نمونه آماری بر اساس نوع دانشگاه پاسخگویان (اساتید) 90 جدول (4-2) توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک جنسیت پاسخگویان (اساتید) 91 جدول (4-3) توزیع فروانی نمونه آماری بر اساس سطح تحصیلات پاسخگویان (اساتید) 92 جدول (4-4) توزیع فراوانی نمونهی آماری براساس سابقهی علمی پاسخگویان (اساتید) 93 جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس رتبهی علمی پاسخگویان (اساتید) 94 جدول (4- 6) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس نوع دانشگاه پاسخگویان (دانشجو) 95— جدول (4-7) توزیع فراوانی نمونهی آماری به تفکیک جنسیت پاسخگویان (دانشجو) 96 جدول (4- 8) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس مقطع تحصیلی پاسخگویان (دانشجو) 97— جدول (4-9) توزیع فراوانی نمونهی آماری بر اساس رشته تحصیلی پاسخگویان (دانشجو) 98 جدول (4- 10) نتیجه آزمون فریدمن برای گروه اساتید 99— جدول (4- 11) میانگین رتبه بندی بر اساس آزمون فریدمن (اساتید) 100 جدول (4- 12) نتیجهی آزمون فریدمن برای گروه اساتید 100—– جدول (4- 13) میانگین رتبه شاخصهای پیامد اقتصادی براساس فریدمن (اساتید) 101 جدول (4- 14) نتیجهی آزمون فریدمن (اساتید) 101—– جدول (4- 15) میانگین رتبه شاخصهای پیامد آموزشی براساس فریدمن (اساتید) 102 جدول (4- 16) نتیجهی آزمون فریدمن برای گروه اساتید 102—– جدول (4- 17 میانگین رتبه شاخصهای پیامد اجتماعی براساس فریدمن (اساتید)- 103 جدول (4- 18) نتیجهی آزمون فریدمن (اساتید) 103—– جدول (4- 19) میانگین رتبه شاخصهای پیامد پرورشی براساس فریدمن (اساتید) 104 جدول (4- 20) نتیجه آزمون فریدمن برای گروه دانشجویان 105—– جدول (4- 21) میانگین رتبه بندی بر اساس آزمون فریدمن (دانشجویان) 105 جدول (4- 22) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان ( 105—– جدول (4- 23) میانگین رتبه شاخصهای پیامد اقتصادی براساس فریدمن (دانشجو) 106 جدول (4- 24) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان) 106—– جدول (4- 25) میانگین رتبه شاخصهای پیامد آموزشی براساس فریدمن (دانشجو) 107 جدول (4- 26) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان) 107—– جدول (4- 27) میانگین رتبه شاخصهای پیامد اجتماعی براساس فریدمن (دانشجو) 108 جدول (4- 28) نتیجهی آزمون فریدمن (دانشجویان) 108—– جدول (4- 29) میانگین رتبه شاخصهای پیامد پرورشی براساس فریدمن (دانشجو) 109 جدول (4-30) مقایسه دیدگاه اساتید دانشگاههای دولتی و غیردولتی نسبت به پیامدهای اقتصادی 112 جدول (4- 31) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اقتصادی 113—– جدول (4- 32) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای آموزشی 114 جدول (4-33) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای آموزشی 114—– جدول (4- 34) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اجتماعی 115 جدول (4- 35) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اجتماعی 116—– جدول (4- 36) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای پرورشی 117 جدول (4- 37) مقایسه دیدگاه اساتید بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای پرورشی 117—– جدول (4- 38) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اقتصادی 118 جدول (4- 39) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اقتصادی 119—– جدول (4- 40) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای اقتصادی 120 جدول (4- 41) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای آموزشی 120—– جدول (4- 42) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای آموزشی 121 جدول (4- 43) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای آموزشی 122—– جدول (4- 44) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای اجتماعی 123 جدول (4- 45) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای اجتماعی 123—– جدول (4- 46) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای اجتماعی 124 جدول (4- 47) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب نوع دانشگاه نسبت به پیامدهای پرورشی 125—– جدول (4- 48) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب جنسیت نسبت به پیامدهای پرورشی 126 جدول (4- 49) مقایسه دیدگاه دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی نسبت به پیامدهای پرورشی 127 فهرست نمودارها نمودار شماره (4-1) توزیع فراوانی نسبی نوع دانشگاه اساتید 91 نمودار شماره(4-2) توزیع فراوانی نسبی بر اساس جنسیت اساتید 92 نمودار شماره(4-3) توزیع فراوانی نسبی بر اساس سطح تحصیلات اساتید 93 نمودار شماره(4-4) توزیع فراوانی نسبی بر اساس سابقهی علمی اساتید 94 نمودار شماره(4- 5) توزیع فراوانی نسبی بر اساس رتبهی علمی اساتید 95 نمودار شماره (4-6) توزیع فراوانی نسبی نوع دانشگاه دانشجویان 96 نمودار شماره(4-7) توزیع فراوانی نسبی به تفکیک جنسیت دانشجویان 97 نمودار شماره (4-8) توزیع فراوانی نسبی بر اساس مقطع تحصیلی دانشجویان 98 نمودار شماره (4-9) توزیع فراوانی نسبی نوع بر اسا رشته تحصیلی دانشجویان 99 فهرست اشکال شکل شماره (2- 1) بازآفرینی ساختار و کارکرد دولت— 30 شکل شماره (2- 2) مدل ارتباط متقابل و همافزایی استقلال دانشگاهی
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 154 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه شیرازدانشکده علومپایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فیزیک – گرایش ماده چگالمحاسبه خواص ترمودینامیکی سیال هلیم III تزریق شده در یک نانو لوله در دمای معیناستاد راهنمادکتر غلامحسین بردباربرای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده در این رساله ما به کمک روش بسط خوشه ای برخی از خصوصیت های ترمودینامبکی سیال هلیم III را در یک بعد، در دمای معین محاسبه کرده ایم. پتانسیل لنارد-جونز را به عنوان پتانسیل بر همکنش بین اتم های هلیم III در نظر گرفته ایم. در ابتدا انرژی تک جسمی، دو جسمی و آنتروپی سیستم را محاسبه کرده ایم و بعد به کمک این ها برخی از خواص ترمودینامیکی سیستم از جمله : انرژی آزاد، معادله حالت و ظرفیت گرمایی را به دست آورده ایم. فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول………………………………………………………………………………………………………..1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..2 1-1) نانو فناوری و کاربرد های آن.……………………………………………………………………….2 1-2) انواع نانو مواد……………………………………………………………………………………………3 1-3) کاربرد های نانو فنّاوری………………………………………………………………………………4 1-3-1) کاربرد نانو فناوری در پزشکی…………………………………………………………………..4 1-3-2) کاربرد نانو فناوری در کشاورزی………………………………………………………………..5 1-3-3) کاربرد نانو فناوری در خودرو سازی……………………………………………………………5 1-4) هدف ما در این پایان نامه……………………………………………………………………………6 فصل دوم……………………………………………………………………………………………………….8 نانو لوله های کربنی و خواص آن ها…………………………………………………………………9 2-1) نانو لوله های کربنی…………………………………………………………………………………..9 2-2) خواص نانو لوله های کربنی……………………………………………………………………….10 2-2-1) خواص مکانیکی………………………………………………………………………………….10 2-2-2) خواص حرارتی……………………………………………………………………………………10 عنوان صفحه 2-2-3) خاصیت ذخیره سازی نانولوله های کربنی………………………………………………11 فصل سوم………………………………………………………………………………………………….12 آشنایی با هلیم و ویژگی های آن………………………………………………………………..13 3-1) آشنایی با هلیم…………………………………………………………………………………….13 3-2) کاربرد های هلیم……………………………………………………………………………………15 3-3) هلیم در نانو لوله کربنی…………………………………………………………………………..16 3-4) قطره هلیم………………………………………………………………………………………………….17 فصل چهارم………………………………………………………………………………………………..19 روش بسط خوشه ای برای محاسبه خصوصیّات ترمودینامیکی سیستم مورد نظر ………………………………………………………………….20 4-1) روش بسط خوشه ای………………………………………………………………………………20 4-2) محاسبه انرژی سیستم به کمک بسط خوشه ای……………………………………………21 فصل پنجم………………………………………………………………………………………………….29 محاسبه خواص ترمودینامیکی سیال هلیم III تزریق شده در یک نانو لوله در دمای معین………………………………………………....30 5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………30 5-2) محاسبه سهم انرژی خوشه تک جسمی (E1) ……………………………………………..30 عنوان صفحه 5-3) محاسبه سهم انرژی خوشه دو جسمی (E2) ……………………………………………33 فصل ششم………………………………………………………………………………………………36 نتایج محاسبات………………………………………………………………………………………37 6-1) انرژی تک جسمی سیستم (E1) …………………………………………………………..37 6-2) انرژی دو جسمی سیستم (E2) …………………………………………………………….38 6-3) انرژی کل سیستم (E) ……………………………………………………………………….39 6-4) آنتروپی سیستم…………………………………………………………………………………40 6-5) انرژی آزاد سیستم………………………………………………………………………………41 6-6) فشار سیستم……………………………………………………………………………………..42 6-7) ظرفیت گرمایی سیستم……………………………………………………………………….43 فصل هفتم………………………………………………………………………………………………45 خلاصه و نتیجه گیری……………………………………………………………………………..46 منابع………………………………………………………………………………………………….…..47 نانو فناوری و کاربرد های آن برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 101 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه شیرازدانشکدهی علومپایاننامهی کارشناسی ارشد در رشتهیفیزیک- اپتیک و لیزربررسی سطح مقطع پراکندگی و جذب سلولهای خورشیدی با استفاده از نانوذرات نقرهاستاد راهنما:دکتر حمید نادگرانبرای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده افزایش بازدهی سلولهای خورشیدی یکی از موضوعاتی است که در سالهای اخیر مورد توجه محققان بوده است. سلولهای خورشیدی پلاسمونی که در سالهای اخیر مطرح شدهاند، نسل جدیدی هستند که میتوانند جایگزین سلولهای بازده پایین صنعتی امروزی شوند. در این پایاننامه با استفاده تئوری مای تاًثیر نانو ذرات نقره در افزایش جذب سلولهای خورشیدی بررسی شد. مکان قلههای جذب و پراکندگی با تغییر اندازه نانوذرات جابجا میشود پس میتوان با انتخاب مناسب اندازه نانوذره، پراکندگی را در طول موجهای مورد نظر بالا برد تا نور چندین رفت و برگشت در داخل سلول انجام داده و بیشتر جذب شود. برای محیطهای بررسی شده در این کار با افزایش اندازه نانو ذره، قلههای جذب و پراکندگی به سمت طولموجهای بزرگتر حرکت کرده و همزمان پهنتر شده و قلههای جدیدی ظاهر میشوندکه ناشی از تحریک مدهای بالاتر پلاسمونی میباشد. کلمات کلیدی: پراکندگی، سلول خورشیدی، پلاسمون، نانو ذرات نقره فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول: مقدمه 1-1- کلیات………………………………………………………………………………………………. 2 1-2- سیر تحول سلولهای خورشیدی فیلم-نازک………………………………………………….. 3 1-3- پلاسمون…………………………………………………………………………………………… 4 1-4- تاریخچه استفاده از نانوذرات در سلول خورشیدی…………………………………… 7 1-4-1 انواع ساختارهای سلولهای خورشیدی پلاسمونی………………………………….. 7 فصل دوم: سلولهای خورشیدی استاندارد 2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………… 11 2-2- چگالی حاملها……………………………………………………………………………………………. 12 2-3- تولید و بازترکیب………………………………………………………………………………… 15 2-4- پیوند p-n ………………………………………………………………………………………………… 19 2-5- پیوند p-n تحت تابش……………………………………………………………………………. 21 2-6- منحنی مشخصه جریان-ولتاژ برای سلول خورشیدی…………………………… 26 فصل سوم: سازوکارهای افزایش جذب نور در سلولهای خورشیدی 3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………. 30 3-2- سلول خورشیدی سیلیکونی با سطح نامنظم……………………………………………………… 31 3-2-1 سطوح نامنظم شده سیلیکون تک کریستالی…………………………………………………………… 31 3-2-2 سطوح نامنظم شده برای سیلیکون چندکریستالی……………………………………………….. 34 3-3- اصول و طراحی پوشش ضد بازتاب………………………………………………………………… 37 3-3-1 نظریه اولیه پوشش ضد بازتاب………………………………………………………………………………….. 37 3-3-2 بهینه سازی پوشش های ضد بازتاب……………………………………………………………………….. 39 عنوان صفحه 3-3-3 نتایج بهینه سازی………………………………………………………………………………………. 42 3-4- پلاسمون های سطحی………………………………………………………………………………………. 44 3-4-1 جذب و پرکندگی از نانو ذرات کروی………………………………………………………………………… 47 فصل چهارم: تاثیر نانوذرات نقره در جذب و پراکندگی نور توسط سلول خورشیدی 4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 50 4-2- سیلیکون……………………………………………………………………………………………………… 51 4-2-1 سیلیکون کریستالی……………………………………………………………………….. 52 4-2-1-1 بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در سیلیکون کریستالی…………………. 53 4-2-2 سیلیکون آمورفی………………………………………………………………………………… 55 4-2-2-1 بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در سیلیکون آمورفی…………………….. 55 4-2-3 سیلیکون چندکریستالی…………………………………………………………………… 57 4-2-3-1 بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در سیلیکون چند کریستالی………… 57 4-3- کادمیوم تلوراید……………………………………………………………………………………… 59 4-3-1 بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در کادمیوم تلوراید:…………………………………. 60 4-4- گالیوم آرسناید و آلومینیوم گالیوم آرسناید…………………………………………………… 62 4-4-1 ساختار نوارها و چگالی موثر حالتها…………………………………………………….. 63 4-4-2 ضرایب جذب و بازتاب………………………………………………………………………. 64 4-4-3 بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در گالیوم آرسناید…………………………………… 66 4-4-4 بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در آلومینیوم گالیوم آرسناید 68 4-4-5 بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در آلومینیوم گالیوم آرسناید 69 4-5- بازدهی جذب و پراکندگی نانوذرات نقره در گالیوم فسفات………………………………. 71 4-6- ایندیوم فسفات…………………………………………………………………………….. 73 4-7- نانوذرات آلاییده شده در ………………………………………………………………………………………. 73 4-8- بخش موهومی ضریب شکست معادل نانوذره در محیطهای مختلف………………… 74 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………….. 77 مراجع…………………………………………………………………………………….. برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 92 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)دانشکده فیزیک و مهندسی هسته ایپیشنهاد رساله دکتریشبیه سازی دینامیک مولکولی چسبندگی مواد آلی به نانو ساختارها در سلولهای خورشیدیاستاد راهنما:دکتر کاووس میرعباس زادهاردیبهشت1390برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده با توجه به مشکلات انرژیهای فسیلی از جمله آلودگی،گرمایش زمین و تجدید ناپذیر بودن این منابع، یافتن منابع جدید انرژی بسیار مهم است.ازجمله این منابع انرژی خورشیدی است، اما سلولهای خورشیدی بر پایه سیلیکون در مقایسه با سوختهای فسیلی قابل رقابت نیست. در این حوزه فناوری جدیدی برای ساخت سلولهای خورشیدی نسل جدید که شامل استفاده از مواد آلی در حال شکل گیری است که هزینه های تولید را بسیار کاهش می دهد.این فناوری دارای مشکلاتی است از جمله:
با بوجود آمدن نانو تکنولوژی امید بسیار زیادی برای حل این مشکلات بوجود آمده است.هدف اصلی این پایان نامه استفاده از شبیه سازی برای محاسبه چسبندگی در سلولهای خورشیدی آلی در معماری نا همگون حجمی می باشد که در آن از نانو ساختارها شامل نانو لوله-نانو سیم و فلورئن به همراه پلیمرها یا مولکولهای مزدوج به عنوان ماده فعال استفاده می شود. افزایش چسبندگی ماده آلی روی نانو ساختارها سهم عمده ای در افزایش طول عمرسلول و بازده آن دارد.برای محاسبه چسبندگی دو ابزار مهم محاسباتی وجود دارد،دینامک مولکولی(MD)و نظریه تابعی چگالی(DFT). در این پایان نامه با کمک این ابزارها چسبندگی مواد آلی جدید با گاف کم و پلیمرهای متداول در سلول خورشیدی شامل P3HT,MEH-PPV, PFB,MDMO-PPV را به دور نانو مواد مختلف شبیه سازی شده و کمیتهای مختلفی از جمله انرژی چسبش،سطح چسبش،اثرات دما بر چسبش،توابع توزیع شعاعی(RDF) محاسبه می شود. فصل 1 معرفی سلولهای خورشیدی.. 1 1-3 انواع مواد در سلولهای آلی.. 3 1-4 انواع معماری سلولهای فتوولتایی آلی.. 5 1-5 کاربرد نانو مواد در سلولهای آلی.. 8 2-5 روش مجموع ایوالد (Ewald summation method) 18 2-6 اندازهگیری کمیتها در MD.. 18 3-1 آشنایی با محاسبات کوانتومی.. 28 3-5 روشهای تابعی چگالی(DFT) 31 1- محاسبه خواص ترمودینامیکی و ساختاری پلیمرها ومولکولهای سلولهای آلی خورشیدی.. 34 2- محاسبه خواص ترموینامیکی و ساختاری نانو لولهای کربنی و سایر نانو مواد. 36 3- محاسبه چسبش پلیمرها به دور نانو لولهای کربنی و سایر نانو مواد. 37 4-شبیه سازی جذب پلیمرها و نانو مواد به روی فلزات. 39 برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.:: بازدید از این مطلب : 104 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه شیرازدانشکده علومپایان نامه کارشناسی ارشد در رشتهفیزیک ذرات بنیادیمحاسبه گشتاور مغناطیسی اتم دوترون با استفاده از مدل کوارکی سادهاستاد راهنمادکتر نادر قهرمانیشهریور 1391برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده در این پایان نامه به بررسی گشتاور مغناطیسی هستهی اتم دوترون با استفاده از مدل کوارکی ساده و بدون در نظر گرفتن برهم کنش های بین کوارکی و دینامیک آنها می پردازیم. با استفاده از تابع موج ساخته شده از تمام دو خوشههای سهتایی (باریون) ممکن که در ساخت آنها رنگ، طعم، اسپین و قسمت فضایی در محاسبات دخیل هستند مقدار گشتاور مغناطیسی را محاسبه میکنیم. این یک روش جالب برای محاسبهی این کمیت است. گشتاور مغناطیسی ذاتی متناسب با اسپین است که این نکته کار را آسانتر می کند. نتیجه به دست آمده بهتر از مقادیر محاسبه شده توسط نظریات قبلی نیست اما جای پیشرفت بسیاری در آینده را دارد. فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه 1-1- گشتاور مغناطیسی…………………………………………………………………………………………………….. 2 1-2- مدل لایه ای………………………………………………………………………………………………………………….. 7 1-2-1 مدل لایه ای با تصحیحات اسپین-مداری………………………………………………………… 8 1-2-2 مدل لایه ای با تصحیحات نسبیتی…………………………………………………………………… 11 1-3- مدل کوارکی………………………………………………………………………………………………………………. 18
فصل دوم: تقارن در مدل کوارکی ساده 2-1 تقارن………………………………………………………………………………………………………………………………. 21 2-1-1 اسپین ………………………………………………………………………………………………………………. 22 2-1-2 طعم…………………………………………………………………………………………………………………….. 24 2-1-3 پاریته………………………………………………………………………………………………………………….. 27 2-2 مدل گلمان…………………………………………………………………………………………………………………….. 28 2-2-1 گروهبندی کوارک ها………………………………………………………………………………………… 31 2-2-2- ساختار درونی باریون ها…………………………………………………………………………………. 36
عنوان صفحه
فصل سوم: محاسبه گشتاور مغناطیسی توسط مدل کوارکی ساده……………………………… 43 3-1 ساختار تابع موج دوترون………………………………………………………………………………………………. 41 3-2 محاسبهی تابع موج اتم دوترون…………………………………………………………………………………… 44 3-3 محاسبهی گشتاور مغناطیسی هستهی اتم دوترون…………………………………………………… 53 فصل چهارم: نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………. 59
پیوست الف-محاسبات نسبیتی گشتاور دوقطبی و چهار قطبی………………………………….. 61
فهرست منابع……………………………………………………………………………………………………………………………. 67 فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-1- تاثیرات جفت شدگی اسپین و تکانه زاویهای مداری بر روی گشتاور مغناطیسی هسته اتم دوترون…………………………………………………………………………………………………… 11 جدول1-2 گشتاور چهار قطبی مغناطیسی برای تابع موج های مختلف………………………… 14 جدول1-3- گشتاور دو قطبی مغناطیسی برای توابع موج مختلف………………………………….. 15 جدول1-4- سهم در بسط برای چهار قطبی………………………………………………………………….. 15 جدول1-5- سهم در بسط دو قطبی……………………………………………………………………………… 16 جدول 2-1………………………………………………………………………………………………………………………………….. 32 جدول 2-2………………………………………………………………………………………………………………………………….. 32 فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 1-1 تاثیرات نسبیتی بر گشتاور دو قطبی و چهار قطبی مغناطیسی………………………….. 17 شکل2-1- هشت تایی باریونها………………………………………………………………………………………………… 28 شکل2-2- هشت تایی مزونها………………………………………………………………………………………………….. 29 شکل 2-3- ده تایی باریونها…………………………………………………………………………………………………….. 30 شکل 2-4- سه تایی کوارکها………………………………………………………………………………………………….. 31 شکل 2-5- زاویهی پراکندگی برای اتم و پروتون……………………………………………………………………. 35 شکل 3-1- نحوهی انتخاب دو کوارک پایین و یک کوارک بالا……………………………………………………. 43 گشتاور مغناطیسی برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 105 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهردانشکده علوم دریاییگروه فیزیک دریاپایان نامهی دکتری رشتهی فیزیک دریااثرناهمگونیهای افقی و قائم بر روی انتشار امواج آکوستیک در دریای عمان (محدودۀ تنگه هرمز)استادان راهنما :مسعود صدری نسبعباسعلی علی اکبری بیدختیاستادان مشاور:وحید چگینیمهدی محمد مهدی زادهمهر ماه 1391تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
دریا محیطی پویا و دائما” در حال تغییر است هر کدام از پدیده های دریایی دارای خصوصیات منحصر به فردیدارند. جریانها، امواج داخلی و تلاطمها کوچک مقیاس، لایه بندی افقی و نیز پدیده های دیگر همچون جریان نفوذی، بر تغییرات افقی و قائم سرعت صوت اثر دارند. در این مطالعه در ابتدا بانک اطلاعات پارامترهای هیدروفیزیکی اندازهگیری شده و رسوبات دریای عمان در محیط GIS گردآوری گردیده و تغییرات فصلی این دادههابه صورت سه بعدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. با استفاده از دادههای اندازهگیری شده، کانالهای صوتی عمیق در دریای عمان شناسایی میشود.نتایج نشان میدهد، که اکثر این کانالها در اعماق بین 1600 تا 1800 متری در سواحل جنوبی دریای عمان قرار دارند. با بررسی تغییرات سه بعدی و نیمرخهای افقی دریای عمان، مشخصمیشود که جریان خروجی از خلیج فارس به دریای عمان باعث ایجاد ناهمگونی افقی در محیطخواهد شد.این پدیده باعث وارونگی نمایههای قائم دما و شوری میشود، و در نتیجه باعث وارونگی نیمرخ سرعت صوت خواهد شد. در این تحقیق، برای بررسی اثر ناهمگونی افقی بر روینحوۀ انتشار صوت از روش تئوری پرتو (در دو حالت وابسته به برد و مستقل از برد) استفاده میشود. همچنینهمانندسازی جریان نفوذی در آزمایشگاه و اثر آن بر روی افت و خیزهای سیگنال آکوستیکی در دو فرکانس kHz50 و kHz120 مورد بررسی قرار میگیرد. در ضمن از روش تئوری پرتو برای بررسی اثر ناهمگونیهای قائم بر روی انتشار صوت ناشی از پدیده تغییرات ریز مقیاس استفاده شده است.این مطالعه نشان میدهد که جریان نفوذی و ساختار ریز قائم سرعت صوت باعث تغییرات در شکل، دامنه، تا خیر زمانی، فشار آکوستیکی و افت و خیزهای سیگنال خواهد شد. به طور مثال، وجود ساختار ریز قائم باعث پخش انرژی صوتی و کاهش مکانهای تاریک میشود. در ضمن در این مطالعه با استفاده از روش عددی کواردیچر، معادله موج آکوستیکی حل گردید. و برای صحت سنجی مدل از دو مثال معتبر در پیشینه تحقیق استفاده شد و نتایج بدست آمده تطابق بسیار خوبی با این دو مثال را نشان میدهد. کلمات کلیدی: مشخصات آکوستیکی، جریان نفوذی، ناهمگونیها افقی و قائم، شبیه سازی آزمایشگاهی، روش عددی کواردیچر
مقدمه و کلیات
فناوری ارسال سیگنال صوتی از میان لایه های مختلف آب در سیستمهای مخابرات زیر آب کاربرد فراوانی دارد. سیگنالهای آکوستیکی هنگامی که از میان لایه های آب عبور کنند، در زمانهای مختلف، دچار تغییراتی بر روی شکل و فاز میشوند. اقیانوس محیط پویا و دائما” در حال تغییر است و هر کدام از پدیدههای اقیانوسی دارای خصوصیات منحصر به فردی میباشند. به طور مثال پدیدههای همچون جریانات، امواج داخلی و تلاطمهای کوچک مقیاس، لایه بندی افقی، جریانات نفوذی و افت و خیزهای دما و شوری در راستای قائم باعث ایجاد تغییرات بر روی سیگنال آکوستیکی میشوند. هر کدام از این پدیدهها باعث ایجاد اکو بر روی سیگنال خروجی میشوند. تنها خصوصیت فیزیکی اقیانوس که بر انتشار امواج آکوستیکی تأثیر میگذارد، سرعت صوت میباشد که دارای مقدار عمومی m/s 1500 در اقیانوسهای استوایی و معتدل است (تغییرات چگالی نیز بر انتشار این امواج مؤثر هستند، اما این تغییرات روی تمام ستون آب اقیانوسی قابل چشم پوشی هستند، ولی در لایههای رسوبی در کف اقیانوس به عنوان فاکتور مهم در محاسبات در نظر گرفته میشود). سرعت صوت در اقیانوس تابعی از سه متغیر است: دما، شوری و فشار (یا عمق). این تابع، تابعی افزایشی از هر سه متغیر است. عبارتی ساده و تجربی برای سرعت صوت (m/s) برگرفته از مطالعه Mackenzie (1981) به صورت ذیل ارائه شده است: (1-1) که c سرعت صوت بر حسب و عمق بر حسب متر و شوری بر حسب واحد در هزار (PPT) در محدوده ، T دما بر حسب درجه سلسیوس میباشد. یک بررسی معمولی، نشان میدهد سرعت صوت حدود m/s 4 به ازای یک درجه تغییر دما، m/s 5/1 به ازای افزایش صد متر عمق و m/s 1 برای افزایش PPT1 افزایش مییابد.
به طور کلی، ناهمگونیهای افقی به دلیل جریانات، پدیها[1] و جبههها به وجود میآیند، همچنین ناهمگونیهای قائم به دلیل ساختار تغییرات ریز قائم دما و یا شوری ایجاد میشوند. در دریای عمان یکی از پدیدههای که در مطالعات قبلی به آن اشاره شده است، جریان آب شوری و گرمی است که از خلیج فارس به دریای عمان سرریز میشود. مطالعات زیادی در زمینه مشخصات این جریان انجام شده است. ورود این جریان نفوذی به دریای عمان باعث ایجاد وارونگی در دما و شوری در اعماق بین 200 تا 400 متری میشود و هر چه این جریان به اقیانوس هند نزدیکتر میشود از ضخامت آن کاسته میشود. این جریان نفوذی باعث ایجاد وارونگی در ساختار قائم سرعت صوت میشود. برای بررسی اثر این جریان بر روی انتشار صوت در برخی از مکانهای ایجاد وارونگی، شبیه سازی انتشار صوت در دو حالت وابسته به برد و مستقل از برد مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به مشکلات و محدودیتهای آزمایشهای آکوستیکی در مسیر جریان برون ریز خلیج فارس در محیط واقعی، سعی شده است با بهره گیری از یک مدل آزمایشگاهی، جریان برون ریز خلیج فارس را شبیه سازی نموده، و اثر این جریان را بر روی افت و خیزهای سیگنال آکوستیکی بررسی گردد.
مدلسازی دقیق انتشار امواج صوتی، و بررسی اثرات محیطی، اولین قدم در طراحی و ساخت سیستمهای پیشرفته صنعتی و نظامی دریایی (زیر آبی) و برآورد کارآیی تجهیزات به کار گرفته شده در محیط زیردریا میباشد. تجهیزاتی که بر مبنای امواج صوتی کار میکنند در زمینههای مخابرات زیردریا، تعیین موقعیت و کشف هدفهای ناشناخته زیر دریا، کشتیرانی، ناوبری و هدایت زیردریایی، کنترل، مراقبت و دفاع ضد زیردریایی، زمینشناسی، آشکارسازی زیردریایی، صیادی پیشرفته، اقیانوس نگاری، نقشه برداری و تصویربرداری بستر دریا، و اکتشاف و استخراج منابع نفت و گاز، مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه ابزار مدلسازی و شبیهسازی، مهمترین وسیلهای است که استفاده کنندگان، طراحان سیستم و پژوهشگران میتوانند توسط آن، پارامترهای طراحی سیستمهای مورد نظر را در شرایط محیطی مختلف بررسی نمایند. ضمن اینکه، این کار (در مقایسه با انجام آزمایشهای تجربی در دریا) هزینه بسیار کمتر و بازدهی بیشتری دارد. برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 92 نوشته شده توسط : مدیر سایت
دانشگاه شیرازدانشکده علومبخش فیزیکپایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فیزیک هستهایعنوان:بررسی فرآیند تبدیل داخلی با استفاده از مدل شبه کوارکINVESTIGATION OF INTERNAL CONVERSION PROCESS IN QUARK-LIKE MODELاستاد راهنما:دکتر نادر قهرمانیاستاد مشاور:دکتر زهره کارگربرای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده هدف ما در این رساله بررسی فرایند تبدیل داخلی با در نظر گرفتن کوارکهای سازنده نوکلئونهای هسته میباشد، به همین منظور در فصل اول این رساله برخی خواص ذرات بنیادی بیان شده است. در فصل دوم مدلهای هستهای بیان شده است. هر مدل هستهای خود قادر است بخشی از خصوصیات هستهای را توضیح دهد. در فصل سوم خواص دینامیک هسته بیان شده است. در فصل چهارم مدل شبه کوارکی بررسی شده است. برخی از خصوصیات هسته که توسط مدل شبه کوارکی قابل توضیح است در اینجا بیان شده است. خصوصیاتی مانند اعداد جادویی هستهها که با در نظر گرفتن یک شبکه منظم بین کوارک ها قابل باز تولید میباشد و همچنین با در نظر گرفتن برخی از خصوصیات هسته رابطهای برای انرژی بستگی هسته ارائه شده است. در این فصل با استفاده از قانون طلایی فرمی در برهمکنش یک الکترون و یک دوقطبی الکتریکی و در نظر گرفتن کوارکهای سازنده پروتونها یک رابطه برای ضریب تبدیل داخلی ارائه شده است. مقادیر بدست آمده از این رابطه برای ضریب تبدیل داخلی، با نتایج تئوری و آزمایشگاهی مقایسه شده است. با مقایسه نتایج بدست آمده با سایر مدل های هسته ای ملاحظه می شود که در بیشتر موارد، نتایج این مدل سازگاری بیشتری با مقادیر آزمایشگاهی دارد. فهرست مطالب 1-3- پیشینه تاریخی فیزیک هستهای… 3 1-4- ذرات بنیادی و مدل استاندارد. 4 2-2- مدل قطره مایعی و فرمول نیمه تجربی جرم. 8 2-3-2- پتانسیل مدل پوستهای… 14 2-3-3- پتانسیل اسپین- مدار. 15 3-2- محاسبه ضریب تبدیل داخلی… 26 4- مدل کوارکی .و نگرشی جدید به فرایند تبدیل داخلی… 32 4-1-1- پلاسمای کوارک- گلئونی و سرچشمه اعداد جادویی… 32 4-1-2- انرژی بستگی هستهها از دیدگاه مدل شبه کوارکی… 36 4-2- ضریب تبدیل داخلی بر اساس مدل کوارکی هستهها 37 چکیده به زبان انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 63
فهرست جدولها جدول (1- 1): اجزای بنیادی جهان و مشخصات آن.. 6 جدول (4- 1): EB =5.50 E-02 k shell z=3 39 جدول (4- 2): EB =2.84 E-01 k shell z=6 39 جدول (4- 3): EB =8.67 E-01 k shell z=10 40 جدول (4- 4): EB =1.83 E+00 k shell z=14 40 جدول (4- 5): EB =2.47 E+00 k shell z=16 41 جدول (4- 6): EB =4.03 E+00 k shell z=20 41 جدول (4- 7): EB =4.96 E+00 k shell z=22 42 جدول (4- 8): EB =5.98 E+00 k shell z=24 42 جدول (4- 9): EB =7.11 E+00 k shell z=26 43 جدول (4- 10): EB =8.33 E+00 k shell z=28 43 جدول (4- 11): EB =9.65 E+00 k shell z=30 44 جدول (4- 12(:EB =5.49 E-03 L shell z=3 44 جدول (4- 13): EB =1.75 E-02 L shell z=6 45 جدول (4- 14): EB =4.50 E-02 L shell z=10 45 جدول (4- 15): EB =1.49 E-01 L shell z=14 46 جدول (4- 16): EB =3.20 E-01 L shell z=18 46 جدول (4- 17): EB =4.38 E-01 L shell z=20 47 جدول (4- 18): EB =5.64 E-01 L shell z=22 47 جدول (4- 19): EB =6.95 E-01 L shell z=24 48 جدول (4- 20): EB =8.46 E-01 L shell z=26 48 جدول (4- 21): EB =1.00 E+00 L shell z=28 49 جدول (4- 22): EB =2.84 E-01 K shell z=6 50 جدول (4- 23): EB =8.67 E-03 K shell z=10 50 جدول (4- 24): EB =2.47 E+00 K shell z=16 51 جدول (4- 25): EB =3.20 E+00 K shell z=18 51 جدول (4- 26): EB =4.03 E+00 K shell z=20 52 جدول (4- 27): EB =4.96 E+00 K shell z=22 52 جدول (4- 28): EB =5.98 E+00 K shell z=24 53 جدول (4- 29): EB =7.11 E+00 K shell z=26 53 جدول (4- 30): EB =8.33 E+00 K shell z=28 54 جدول (4- 31): EB =9.65 E+00 K shell z=30 54 جدول (4- 32): EB =1.75 E-02 L shell z=6 55 جدول (4- 33): EB =4.50 E-02 L shell z=10 55 جدول (4- 34): EB =1.49 E-01 L shell z=14 56 جدول (4- 35): EB =2.29 E-01 L shell z=16 56 جدول (4- 36): EB =3.20 E-01 L shell z=18 57 جدول (4- 37): EB =4.38 E-01 L shell z=20 57 جدول (4- 38): EB =5.64 E-01 L shell z=22 58 جدول (4- 39): EB =6.95 E-01 L shell z=24 58
فهرست شکل ها شکل (1-1 ): تحولات زمانی و دمایی علم از ابتدا تا کنون.. 4 شکل(2- 1): انرژی بستگی هستهها که به صورت تجربی به دست آمدهاند. 11 شکل(2- 2): انرژی بستگی هستهها براساس فرمول نیمه تجربی جرم. 12 شکل(2- 3): پتانسیل هستهای بین نوکلئون های هسته به همراه پتانسیل کولنی. 15 شکل(4- 1): محیط یک پلاسمای کوارک- گلئونی.. 33 شکل(4- 2): شبکه مکعبی پلاسمای کوارک- گلئونی.. 34 – مقدمه امروزه علم امواج و الکترونیک آنقدر پیشرفت کرده است که ما بتوانیم اتفاقات به وقوع پیوسته در بعضی از نقاط جهان را ثبت کنیم و چقدر خوب بود اگر اتفاقات پس از مهبانگ در گوشهای از عالم هستی ثبت میشد. در این صورت بشر میتوانست به هزاران سوالی که امروزه فکرش را مشغول کرده است پاسخ بدهد. ماهیت شرایط ترمودینامیک یا فیزیک سوپ کوارک- گلئونی پس از مهبانگ، شرایط تشکیل ذرات بنیادی موجود در این سوپ، تعادل تابش با انرژی و ماده، تعداد ذرات بنیادی، خواص ذرات عامل شکل گیری این سوپ و اجزای آن و تشکیل هستهها، گوشهای از ابهاماتی است که ذهن فیزیکدانان ذرات بنیادی را به خود مشغول کرده است. از طرفی فیزیکدانان مشتاق هستند تا یک نمونه آزمایشگاهی از مهبانگ بسازند تا شاید بتوانند به بعضی از سوالات مذکور جواب دهند. برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید. :: بازدید از این مطلب : 96 |
|
آرشیو مطالب آخرین مطالب
پایان نامه پیش بینی رضایت مندی مشتریان پس از اجرای مولفه های استانداردهای مدیریت کیفیت با استفاده از
پایان نامه استفاده از نشاسته اصلاح شده هیدروکسی پروپیل دی استارچ فسفات به عنوان جایگزین روغن در سس م
پایان نامه بررسی تاثیر فرایندهای مقدماتی، روغن مغز بنه و مواد صابونی ناشونده آن برمیزان آکریلآمید س
پایان نامه بررسی اثر نانوذرات خاک رس و دی اکسید سیلیکون بر خواص مکانیکی ، فیزیکوشیمیایی و نمودار تعا
پایان نامه بکارگیری فوم نشاسته حاوی اسانس روغنی گیاهی برای جلوگیری از رشد کپک و بهبود ماندگاری نان ب
پایان نامه افزایش زمان ماندگاری ماست با استفاده از استارتر محافظ جهت کنترل میکروارگانیسمهای عامل فس
پایان نامه بررسی وجود فلزات سنگین ، مقادیر نیترات ونیتریت و ویژگی های میکروبی آبهای بطری شده استان م
پیوند های روزانه مطالب تصادفی مطالب پربازدید چت باکس
تبادل لینک هوشمند پشتیبانی LoxBlog.Com
|