عنوان |
صفحه |
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
1 |
فصل اول : کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2 |
1-1مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
3 |
1-2 بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
5 |
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………. |
9 |
1-4 اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………… |
10 |
1-4-1 هدف اصلی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………… |
10 |
1-4-2 اهداف فرعی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
10 |
1-4-3 اهداف کاربردی ……………………………………………………………………………………………………………………………… |
10 |
1-5 سوالات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
11 |
1-5-1 سوال اصلی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………… |
11 |
1-5-2 سوالات فرعی تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
11 |
1-6 تعریف نظری و عملیاتی متغیرها ……………………………………………………………………………………………………………… |
12 |
فصل دوم :مبانی نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
14 |
2-1 ادبیات مفهومی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………….. |
15 |
2-2 سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
16 |
2-3 مفهوم سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………………. |
18 |
2-3-1 سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
19 |
2-3-2 پیشرفت تحصیلی …………………………………………………………………………………………………………………………….. |
19 |
2-3-3 اعتماد ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
19 |
2-3-4 همیاری ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
19 |
2-3-5 روابط اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
19 |
2-3-5-1 وضعیت فرهنگی خانواده ………………………………………………………………………………………………………………. |
20 |
2-3-5-2 آرامش روانی و عاطفی خانواده ………………………………………………………………………………………………………. |
20 |
2-3-5-3 نوع دوستان دانش آموز و ویژگی های آنان ………………………………………………………………………………………. |
20 |
2-3-5-4 آموزشی های تقویتی ……………………………………………………………………………………………………………………. |
20 |
2-3-5-5 انجام منظم تکالیف درسی در منزل …………………………………………………………………………………………………. |
20 |
2-3-5-6 آشنایی والدین با ویژگی های روانی فرزندان …………………………………………………………………………………….. |
20 |
2-3-5-7 رفتار معلم و نوع برخورد او در کلاس ……………………………………………………………………………………………… |
21 |
2-3-6 تعریف سرمایه اجتماعی از نگاه صاحب نظران ……………………………………………………………………………………… |
21 |
2-3-7 اهمیت سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………. |
26 |
2-3-8 زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………. |
27 |
2-3-9 ابعاد سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
27 |
2-3-10 شاخص سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………. |
28 |
2-3-10-1 مشارکت اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………… |
28 |
2-3-10-2 انسجام اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………… |
29 |
2-4 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی …………………………………………………………………………………….. |
31 |
2-4-1 جنبه منفعت اقتصادی سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………. |
31 |
2-4-2 جنبه منفعت عمومی سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………… |
32 |
2-4-3 نحوه ایجاد ، حفظ و نابودی سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………… |
33 |
2-4-3-1 فروبستگی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
33 |
2-4-3-2 ثبات ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
34 |
2-4-3-3 ایدئولوژی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
35 |
2-4-3-4 عوامل دیگر…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
35 |
2-5 نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………. |
35 |
2-5-1 نقش سازمانهای بخش دولتی………………………………………………………………………………………………………………. |
36 |
2-6 پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………. |
36 |
2-7 پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………. |
38 |
2-8 سرمایه اجتماعی و حیثیت دموکراتیک گروه های اجتماعی………………………………………………………………………….. |
38 |
2-9 انگیزش………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
38 |
2-9-1 انواع انگیزش…………………………………………………………………………………………………………………………………… |
38 |
2-9-2 انگیزش و یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………………… |
39 |
2-9-3 انگیزش و شخصیت………………………………………………………………………………………………………………………….. |
39 |
2-9-4 عوامل موثر بر انگیزش………………………………………………………………………………………………………………………. |
40 |
2-9-4-1 نقش نیازها و سایق ها…………………………………………………………………………………………………………………….. |
40 |
2-9-4-2 اصل تقویت…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
41 |
2-9-4-3 خود پنداره و انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………. |
41 |
2-9-4-4 اهمیت دوستان……………………………………………………………………………………………………………………………… |
41 |
2-9-4-5 ارتقا انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
42 |
2-9-4-5-1 آگاهی شاگردان از هدف های درس……………………………………………………………………………………………. |
42 |
2-9-4-5-2 رفاقت یا رقابت………………………………………………………………………………………………………………………… |
42 |
2-9-4-5-3 استفاده از شیوه های نوین تدریس………………………………………………………………………………………………… |
42 |
2-9-4-5-4 استفاده بجا از تشویق های کلامی و صراحت بازخورد……………………………………………………………………… |
42 |
2-9-4-5-5 آسان به دشوار بودن روال آموزش……………………………………………………………………………………………….. |
43 |
2-9-4-5-6 ملموس کردن آموزش………………………………………………………………………………………………………………. |
43 |
2-9-4-5-7 مشارکت در یادگیری توسط فراگیران………………………………………………………………………………………….. |
43 |
2-9-4-5-8 بازخورد به موقع……………………………………………………………………………………………………………………….. |
43 |
2-9-4-5-9 تکالیف متناسب با سطح توانایی فراگیر…………………………………………………………………………………………. |
43 |
2-9-4-5-10 استفاده از مشوق های درونی و بیرونی…………………………………………………………………………………………. |
44 |
2-10 عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان…………………………………………………………………………………………. |
44 |
2-10-1 تاکید بر رشد عقلانی………………………………………………………………………………………………………………………. |
44 |
2-10-2 جو عاطفی مدرسه…………………………………………………………………………………………………………………………… |
44 |
2-10-3 پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان…………………………………………………………………………………………… |
45 |
2-10-4 نگرش معلم ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
45 |
2-10-5 عقب ماندگی آموخته شده……………………………………………………………………………………………………………….. |
45 |
2-10-6اثرات پیشرف تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………….. |
46 |
2-11 علل ترک تحصیل………………………………………………………………………………………………………………………………. |
46 |
2-12 راه های کاهش شکست در تحصیل……………………………………………………………………………………………………….. |
46 |
2-13 عوامل موثر بر رشد تحصیلی و حرفه ای………………………………………………………………………………………………….. |
47 |
2-13-1 ادراک و برداشت نوجوان نسبت به حرفه های مختلف…………………………………………………………………………… |
47 |
2-13-2 شرایط اقتصادی و اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………. |
47 |
2-13-3 تاثیر و نفوذ والدین………………………………………………………………………………………………………………………….. |
48 |
2-13-4 شخصیت فرد…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
48 |
2-14 پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………………… |
48 |
2-14-1 انگیزیش……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
48 |
2-14-2 خود کارامدی………………………………………………………………………………………………………………………………… |
49 |
2-14-2-1 تعریف خودکارامدی…………………………………………………………………………………………………………………… |
51 |
2-14-2-2 انواع خود کارامدی…………………………………………………………………………………………………………………….. |
51 |
2-14-2-3 ابعاد خود کارامدی ادراک شده…………………………………………………………………………………………………….. |
52 |
2-14-2-3-1 سطح…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
52 |
2-14-2-3-2 عمومیت……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
53 |
2-14-2-3-3 نیرومندی………………………………………………………………………………………………………………………………. |
53 |
2-14-2-4 منابع باورهای خودکارامدی………………………………………………………………………………………………………….. |
53 |
2-14-2-4-1 تجارب مسلط…………………………………………………………………………………………………………………………. |
53 |
2-14-2-4-2 تجارب جانشینی……………………………………………………………………………………………………………………… |
54 |
2-14-2-4-3 قانع سازی کلامی……………………………………………………………………………………………………………………. |
54 |
2-14-2-4-4 حالت های فیزیو لوژیکی و هیجانی……………………………………………………………………………………………. |
55 |
2-14-2-4-5 تجارب تصویر سازی ذهنی………………………………………………………………………………………………………. |
55 |
2-14-2-5 خودکارامدی بالا و پایین……………………………………………………………………………………………………………… |
55 |
2-14-2-6 خودکارامدی ، انگیزش و اسناد…………………………………………………………………………………………………….. |
56 |
2-14-2-7 جنسیت و خودکارامدی……………………………………………………………………………………………………………….. |
57 |
2-14-2-8 خودکارامدی و پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………….. |
57 |
2-14-2-9 تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی باورهای خودکارامدی………………………………………………………….. |
58 |
2-14-2-9-1 نقش باورهای خودکارامدی در انگیزش افکار و انتخاب اهداف آگاهانه…………………………………………… |
58 |
2-14-2-9-2 تحلیل تحولی باورهای خودکارامدی در گستره زندگی…………………………………………………………………. |
59 |
2-14-2-10 تاثیر بافت خانواده بر باورهای خودکارامدی…………………………………………………………………………………… |
59 |
2-14-2-11 تاثیر دوستان و همسالان……………………………………………………………………………………………………………… |
59 |
2-14-2-12 نقش مدرسه…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
59 |
2-14-2-13 رشد خودکارامدی بواسطه تجارب مرحله گذار نوجوانی………………………………………………………………….. |
60 |
2-14-2-14 خودکارامدی مرتبط با بزرگسالی…………………………………………………………………………………………………. |
60 |
2-14-2-15 ارزیابی مجدد خودکارامدی با افزایش سن…………………………………………………………………………………….. |
60 |
2-14-2-16 راهبردهای بهبود خودکارامدی……………………………………………………………………………………………………. |
61 |
2-14-2-17 پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………. |
62 |
2-14-2-18 عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرف تحصیلی……………………………………………………………………………………… |
63 |
2-14-2-19 رابطه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………. |
65 |
2-15 پیشینه مطالعاتی…………………………………………………………………………………………………………………………………… |
67 |
2-15-1 مطالعات خارجی…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
67 |
2-15-2 مطالعات داخلی………………………………………………………………………………………………………………………………. |
70 |
2-16 نتیجه گیری از مطالعات انجام شده…………………………………………………………………………………………………………. |
74 |
2-17 مبانی نظری……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
74 |
2-17-1 نظریه های مربوط به سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………….. |
74 |
2-17-1-1 نظریه ریمون بودون…………………………………………………………………………………………………………………….. |
74 |
2-17-1-2 نظریه ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود………………………………………………………………………………………… |
75 |
2-17-1-3 نظریه کانوی………………………………………………………………………………………………………………………………. |
75 |
2-17-1-4 نظریه هارالامپوس……………………………………………………………………………………………………………………….. |
76 |
2-17-1-5 نظریه لکسون……………………………………………………………………………………………………………………………… |
77 |
2-17-1-6 نظریه لنسکی……………………………………………………………………………………………………………………………… |
77 |
2-17-1-7 نظریه یان رابرتسون……………………………………………………………………………………………………………………… |
78 |
2-17-1-8 نظریه دیدگاه سنت انتقادی مکتب قدرت………………………………………………………………………………………… |
78 |
2-17-2 نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی………………………………………………………………………………………………… |
78 |
2-17-2-1 الگوی اتکینسون…………………………………………………………………………………………………………………………. |
78 |
2-17-2-2 نظریه مک کلند………………………………………………………………………………………………………………………….. |
79 |
2-17-2-3 نظریه مراحل مختلف زندگی(گریوز)…………………………………………………………………………………………….. |
80 |
2-17-2-4 نظریه زیستی – تعلق – رشد………………………………………………………………………………………………………….. |
80 |
2-18 چهرچوب نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. |
81 |
2-18-1 نظریه مک کللند…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
81 |
2-18-2 الگوی اتکینسون…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
82 |
2-18-3 نظریه پیربوردیو………………………………………………………………………………………………………………………………. |
82 |
2-20 مدل نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
83 |
2-19 فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
84 |
2-19-1 فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
84 |
2-19-2 فرضیات فرعی……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
85 |
فصل سوم: روش شناسی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… |
86 |
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
87 |
3-1 روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
87 |
3-2 نوع تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
88 |
3-3 روش گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………….. |
88 |
3-4 قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
89 |
3-4-1 قلمرو موضوعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… |
89 |
3-4-2 قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………… |
89 |
3-4-3 قلمرو زمانی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………. |
89 |
3-5 تعاریف اصطلاحات……………………………………………………………………………………………………………………………… |
89 |
3-5-1 تعریف نظری و عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………… |
89 |
3-5-1-1 سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………. |
89 |
3-5-1-2 پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………… |
89 |
3-5-1-3 اعتماد…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
90 |
3-5-1-4 همیاری………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
90 |
3-5-1-5 روابط اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………… |
90 |
3-6 جامعه آماری، برآورد نمونه، روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………….. |
91 |
3-7 اعتبار و پایایی ابزار……………………………………………………………………………………………………………………………… |
93 |
3-7-1 اعتبار……………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
93 |
3-7-2 پایایی………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
94 |
3-8 ابزار گردآوری داده ها……………………………………………………………………………………………………………………….. |
96 |
3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………………….. |
97 |
فصل چهار: تجزیه و تجلیل یافته ها………………………………………………………………………………………………………………. |
98 |
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
99 |
4-1 تحلیل های آماری توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………….. |
99 |
4-2 تست نرمال بودن……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
105 |
4-3 آزمون ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
106 |
4-3-1 فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………………… |
106 |
4-3-2 فرضیه فرعی اول……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
113 |
4-3-3 فرضیه فرعی دوم……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
114 |
4-3-4 فرضیه فرعی سوم………………………………………………………………………………………………………………………………. |
115 |
4-3-5 فرضیه فرعی چهارم…………………………………………………………………………………………………………………….. |
115 |
4-3-6 فرضیه فرعی پنجم………………………………………………………………………………………………………………………. |
116 |
4-3-7 فرضیه فرعی ششم………………………………………………………………………………………………………………………. |
117 |
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………….. |
119 |
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
120 |
5-1 نتایج مربوط به فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. |
120 |
5-1-1 فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………………………………… |
120 |
5-1-2 فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………………………………… |
120 |
5-2 پیشنهادات پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………. |
121 |
5-3 محدودیت های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….. |
121 |