پایان نامه ارزیابی کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در مدیریت منابع انسانی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه اصفهان

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

گروه علوم تربیتی

 

 پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت آموزشی

 

ارزیابی کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در مدیریت منابع انسانی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

استاد راهنما

دکتر قربانعلی سلیمی

 

استاد مشاور

دکتر سعید رجایی پور

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

فصل اول: کلیات تحقیق                                                                                                  

1 ـ 1 ـ بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2

1 ـ 2 ـ اهمیت و ارزش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 6

1 ـ 3 ـ اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………… 8

1 ـ 4 ـ سئوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………… 8

1 ـ 5 ـ تعریف واژه‌ها…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 9

فصل دوم: ادبیات و پیشینه‌ی تحقیق

2-1- تعریف سیستم…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12

2-1-1- عناصر سیستم…………………………………………………………………………………………………………………………………. 13

2-1-2- اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 15

2-1-3- اهمیت اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………. 16

2-1-4- ویژگی‌های اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………. 16

2-1-5- افزایش تقاضا برای اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-2- تعاریف سیستم اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………………………. 17

2 ـ 3 ـ تاریخچه سیستم‌های اطلاعات مدیریت……………………………………………………………………………………………… 19

2ـ 4 ـ انواع سیستم‌های اطلاعاتی…………………………………………………………………………………………………………………. 23

2 ـ 4 ـ 1 ـ سیستم پشتیبانی تصمیم (DSS)……………………………………………………………………………………………… 24

2ـ 4ـ2 ـ سیستم گزارش دهی مدیریت (MRS)………………………………………………………………………………………….. 25

2ـ 4ـ3 ـ سیستم‌های اطلاعات مدیران اجرایی (EIS) ………………………………………………………………………………….. 27

2 ـ4 ـ 4 ـ سیستم خودکار اداری (OAS)…………………………………………………………………………………………………….. 28

2 ـ4 ـ 5 ـ سیستم پردازش عملیات (TPS)…………………………………………………………………………………………………. 29

2 ـ4 ـ 6 ـ سیستم خبره یا هوشمند (ES)……………………………………………………………………………………………………. 31

2 ـ5 ـ مدیریت و سیستم‌های اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………….. 32

2ـ5ـ1ـ سیستم اطلاعات مدیریت و نقش‌های مدیران…………………………………………………………………………………….. 33

2ـ5ـ2ـ دانش مدیریت…………………………………………………………………………………………………………………………………… 34

عنوان صفحه

 

2ـ6ـ نقش کامپیوتر در سیستم اطلاعات مدیریت ……………………………………………………………………………….. 35

2ـ7 ـ ویژگی‌های استثنایی کامپیوتر…………………………………………………………………………………………………… 35

2ـ7 ـ1ـ مدل عمومی‌یک سیستم کامپیوتر………………………………………………………………………………………….. 36

2ـ8ـ تفاوت بین کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی………………………………………………………………………………. 37

2 -8- 1- جایگاه سیستم‌های اطلاعات مدیریت، بعنوان یک سیستم …………………………………………………. 38

2 -8- 2- ضرورت سیستم اطلاعات مدیریت ……………………………………………………………………………………… 39

2 – 9 – سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی …………………………………………………………………………………. 40

2 – 9 – 1- ضرورت سیستم اطلاعات منابع انسانی …………………………………………………………………………….. 42

2 -9 – 2- کاربرد سیستم اطلاعات منابع انسانی ………………………………………………………………………………… 42

2 ـ 10 ـ ارزیابی سیستم اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………. 45
2 ـ 11ـ مفهوم مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………………………………. 49

2 ـ 12 ـ اهمیت مدیریت منابع انسانی……………………………………………………………………………………………….. 50

2 ـ 13 ـ تاریخچه مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………………………….. 50

2 ـ 14 ـ عناصر سیستم مدیریت منابع انسانی با نگرشی استراتژیک…………………………………………………….. 53

2 ـ 15 ـ اهداف مدیریت منابع انسانی………………………………………………………………………………………………… 55

2 ـ 16 ـ نقش مدیریت منابع انسانی………………………………………………………………………………………………….. 56

2ـ16ـ1ـ سازماندهی………………………………………………………………………………………………………………………….. 61

2-16-2- برنامه‌ریزی منابع انسانی……………………………………………………………………………………………………… 64

2-16-3- کارمندیابی…………………………………………………………………………………………………………………………. 65

2-16-4- توسعه منابع انسانی……………………………………………………………………………………………………………. 66

2-16-5- مدیریت پاداش…………………………………………………………………………………………………………………… 67

2-16-6- امور رفاهی کارکنان……………………………………………………………………………………………………………… 68
2-16-7- امور اداری و پرسنلی کارکنان……………………………………………………………………………………………….. 69

2-17- پژوهشهای مرتبط با موضوع پژوهش ………………………………………………………………………………………. 70

2 ـ17 ـ1-حقیقات انجام شده در خارج …………………………………………………………………………………………….. 70

2 ـ 17-2- تحقیقات انجام شده در داخل……………………………………………………………………………………………. 72

 

عنوان صفحه


فصل سوم: روش پژوهش

3 ـ 1 ـ روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….. 77

3 ـ 2 ـ جامعه ی آماری……………………………………………………………………………………………………………………… 78

3 ـ 3 ـ نمونه و برآورد حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………… 79

3 ـ 3 ـ 1 ـ نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………. 79

3 ـ 3 ـ 2 ـ برآورد حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………….. 79

3 ـ 4 ـ روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………………. 80

3 ـ 5 ـ ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………. 81

3 ـ 6 ـ برآورد روایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………….. 82

3 ـ 7 ـ برآورد پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………….. 82

3 ـ 8 ـ روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها ………………………………………………………………………………….. 83

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4 ـ 1 ـ بررسی ویژگی‌های توصیفی گروه نمونه…………………………………………………………………………………… 85

4 ـ 2 ـ یافته‌های توصیفی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………….. 89

4 ـ 3 ـ یافته‌ها و نتایج سوالهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………. 95

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5 ـ 1 ـ خلاصه موضوع و روش‌ها………………………………………………………………………………………………………… 120

5 ـ 2 ـ یافته‌های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 121

5 ـ 3 ـ محدودیت‌های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 128

5 ـ 4 ـ پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………….. 129

5 ـ 4 ـ 1 ـ پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………………………. 129

5 ـ 4 ـ 2 ـ پیشنهادات برای انجام تحقیقات آینده………………………………………………………………………………. 130

پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 131

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 134

 

 

فهرست جدول ها

عنوان صفحه

 

جدول(2 ـ 1) مراحل اساسی تحول سیستم‌های اطلاعات مدیریت……………………………………………………….. 22

جدول(2 ـ 2 )  انواع ابزارهای اتوماسیون اداری…………………………………………………………………………………….. 29

جدول(3-1) مشخصات جامعه آماری به تفکیک………………………………………………………………………………….. 79

جدول (3-2) مشخصات جامعه آماری و نمونه پژوهش…………………………………………………………………………. 81

جدول (3- 3) مؤلفه‌های پرسشنامه و سئوالات مربوط به آنها……………………………………………………………….. 81

جدول (4-1) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس جنسیت…………………………………………………………………….. 85

جدول (4-2) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس سابقه کاری……………………………………………………………….. 86

جدول (4-3) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس مدرک تحصیلی………………………………………………………….. 87

جدول (4-4) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس رشته تحصیلی…………………………………………………………… 88

جدول (4-5) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در سازماندهی منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………… 89

جدول (4-6) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در جذب منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………………………… 90

جدول (4-7) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در توسعه منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………………………… 91

جدول (4-8) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در ارزشیابی و پاداش دهی منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات……………………………………………………………………………………….. 92

جدول (4-9) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور رفاهی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………………………………….. 93

جدول (4-10) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور اداری و پرسنلی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات………………………………………………………………………………………………………………. 94

جدول (4- 11) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در سازماندهی کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 95

جدول (4- 12) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاریرد سیستم اطلاعات مدیریت در سازماندهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………………………. 96

 

عنوان صفحه

 

جدول(4- 13) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در جذب کارکنان با سطح متوسط (3)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 97

جدول (4- 14) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در جذب کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 97

جدول (4ـ15) نتایج آزمون t  تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در توسعه کارکنان با سطح متوسط (3)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 98

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. جدول (4- 16) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در توسعه کارکنان با سطح متوسط (3)        99

جدول (4- 17) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در ارزشیابی و    پاداش دهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………………………. 100

جدول (4- 18) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در ارزشیابی و پاداش دهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………. 101

جدول (4- 19) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور رفاهی کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 102

جدول (4- 20) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاریرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور رفاهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………………………. 103

جدول (4- 21) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور اداری و پرسنلی کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 104

جدول (4- 22) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور اداری و پرسنلی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………. 104

جدول (4- 23) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه بر اساس دانشگاه محل خدمت………………………. 105

جدول (4- 24) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه بر اساس دانشگاه
محل خدمت………………………………………………………………………………………………………………………………………. 106

 

عنوان صفحه

 

جدول (4- 25) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه بر اساس دانشگاه
محل خدمت………………………………………………………………………………………………………………………………………. 107

جدول (4- 26) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
براساس جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………… 108

جدول (4- 27) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………. 109

جدول (4- 28) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………. 110

جدول (4- 29) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس سابقه کار……………………………………………………………………………………………………………………………. 111

جدول (4- 30) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس سابقه کار…………………………………………………………………………………………………………………………….. 112

جدول (4- 31) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس سابقه کار……………………………………………………………………………………………………………………………. 113

جدول (4- 32) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 114

جدول (4- 33) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 115

عنوان صفحه

جدول(4- 34) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 116

جدول (4- 35) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………… 117

جدول (4- 36) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی درخصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس رشته تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………….. 118

جدول(4- 37) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در  خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر  اساس رشته تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………….. 119

 


فهرست شکل‌ها

عنوان صفحه

 

شکل( 2-1 )خصوصیات مشترک سیستم‌ها…………………………………………………………………………………………. 15

شکل(2 ـ 2 )رابطه سیستم پشتیبانی تصمیم و درجه ساختار یافتگی مشکلات……………………………………. 25

شکل( 2 ـ 3 ) ساختار یک سیستم گزارش دهی مدیریت……………………………………………………………………. 27

شکل( 2 ـ 4) اجزاء یک سیستم خبره…………………………………………………………………………………………………. 32

شکل (2 ـ 5 ) سیستم اطلاعات مدیران و نقش‌های مدیران…………………………………………………………………. 34

شکل (2 ـ 6 ) مدل عمومی‌یک کامپیوتر……………………………………………………………………………………………… 37

شکل(2 ـ 7 )جایگاه سیستم اطلاعاتی بعنوان یک  سیستم…………………………………………………………………. 39

شکل( 2 ـ 8 ) سیستم‌های فرعی اطلاعاتی درسازمان………………………………………………………………………….. 41

شکل (2 ـ 9 )سیستم اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………. 45

شکل (2 ـ 10 )مدل کلی تناسب تکنولوژی با وظایف………………………………………………………………………….. 48

شکل(2 ـ 11 )نظام مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………………………… 54

شکل(2 ـ 12 )وظایف مدیریت نیروی انسانی………………………………………………………………………………………. 59

شکل(2 ـ 13) وظایف مدیریت منابع انسانی……………………………………………………………………………………….. 60

شکل(2 ـ 14)  عناصر فرایند طراحی مشاغل……………………………………………………………………………………….. 62

شکل( 2 ـ 15) مراحل تجزیه و تحلیل و طراحی شغل…………………………………………………………………………. 64

شکل( 2 ـ 16 ) فرایند آموزش و بالندگی…………………………………………………………………………………………….. 67

شکل( 4 ـ 1 ) توزیع نمونه آماری مدیران بر حسب جنسیت……………………………………………………………….. 85

شکل( 4 ـ 2 ) توزیع نمونه آماری مدیران بر حسب سابقه کار……………………………………………………………… 86

شکل (4 ـ 3 ) توزیع نمونه آماری مدیران بر حسب مدرک تحصیلی…………………………………………………….. 87

شکل( 4 ـ 4 ) توزیع نمونه آماری مدیران بر حسب رشته تحصیلی………………………………………………………. 88

 برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: